مدیرکل حراست جهاددانشگاهی تاکید کرد؛

حراست جهاددانشگاهی در مسیر تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ها /حراست انقلابی با اندیشه جهادی؛ تحول‌گرا؛ اثربخش؛ پاسخگو

۲۱ تیر ۱۴۰۲ | ۲۱:۱۴ کد : ۵۹۴۶۵ عمومی تاپ خبر
مدیرکل حراست جهاددانشگاهی با بیان اینکه در واحدهاو سازمان‌ها به سمت تخصصی بودن می‌رویم گفت: به جهت نوع فعالیت‌های جهاددانشگاهی همچون پژوهش، مجتمع تحقیقاتی، آموزش و ...این نهاد به عنوان مکانی حساس برای مراجع ذیصلاح شناخته شده که درجه اهمیت مدیر حراست را نسبت به دیگر جاها بالاتر برده است.
حراست جهاددانشگاهی در مسیر تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ها /حراست انقلابی با اندیشه جهادی؛ تحول‌گرا؛ اثربخش؛ پاسخگو

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سید یوسف حسینی مدیرکل حراست جهاددانشگاهی در هشتمین گردهمایی سراسری مدیران حراست واحدهای سازمانی این نهاد که امروز 21 تیرماه 1402 به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، به بیان اهداف گردهمایی پرداخت و گفت: اولین هدف این گردهمایی، آشنایی بیشتر با همکاران و ایجاد محفلی برای آشنایی با مدیران حراست است.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی ضمن ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه اداره کل حراست جهاددانشگاهی بیان کرد: مرور محورها و مأموریت‌های سال پیش رو و بیان اهداف کاری در دوره مدیریت جدید مد نظر است.

وی با اشاره به ضرورت رهنمودهای رئیس جهاددانشگاهی در دوره جدید، اظهار کرد: شاید حراست به معنای واقعی آن را همه نشناسند، البته که نگهبانی بخشی بسیار مهم در این حوزه است که شامل نگهبانی و حراست از اماکن و منابع انسانی جهاددانشگاهی است، در کنار آن با توجه به چارت سازمانی در حوزه حفاظت IT باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با نمونه آوردن از جهاددانشگاهی خراسان رضوی تأکید کرد: مدیرانی که به صورت تخصصی در این حوزه فعال هستند،کار خیلی بهتر پیش می‌رود.زیرا در جهاددانشگاهی به جهت نوع فعالیتش و اسناد ارزشمند علمی که دارد، حفاظت اطلاعات بخش مهمی از وظیفه حراست را شکل می‌دهد.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی با ارائه آمار منابع انسانی بر اهمیت صیانت از آن‌ها تأکید کرد و گفت:حفظ صیانت تمامی نیروها بر عهده حراست است و این موضوع در جذب نیرو باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تصویر گستره حراست سازمانی در تمامی 32 استان کشور اظهار کرد: در واحدهاو سازمان‌ها به سمت تخصصی بودن می‌رویم، به جهت نوع فعالیت‌های جهاددانشگاهی همچون پژوهش، مجتمع تحقیقاتی، آموزش و ...این نهاد به عنوان مکانی حساس برای مراجع ذیصلاح شناخته شده که درجه اهمیت مدیر حراست را نسبت به دیگر جاها بالاتر برده است.

حسینی با اشاره به خبرگزاری‌های این نهاد افزود: مراکز اسنادی ما نیز دائماً در معرض حملات و هک شدن قرار دارند که این موضوع را به کمک پدافند غیرعامل پیگیری می‌کنیم.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در دوره 6 ماهه به سفرهای استانی و بازدید از واحدها اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها شنیدن دغدغه‌های مدیران منجر به اتفاقات خوبی شد و در مراکزی منجر به رفع مشکل گردید. در واقع تسهیل‌گری از طریق این ارتباطات صورت گرفت.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی بیان کرد:عضویت حراست در کمیته سفرها از جمله درخواست این حوزه است. همچنین وجود حراست در کمیسیون معاملات الزام‌آور است تا مانع از بروز مفاسد شود.

 گفتنی است، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، نشست پرسش و پاسخ و تقدیر و تشکر از مدیران حراست منتخب از دیگر برنامه‌های روز اول این گردهمایی دو روزه بود که با  شعار «حراست انقلابی با اندیشه جهادی؛ تحول‌گرا؛ اثربخش؛ پاسخگو» امروز و فردا در شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود.
 


نظر شما :