رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد:

صیانت و حراست از سرمایه‌های مادی و معنوی انقلاب اسلامی توسط جهادگران جهاددانشگاهی

۲۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۲ کد : ۵۹۴۴۷ عمومی تاپ خبر
رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: هر جهادی در کنار انجام مأموریت‌های محوله سازمانی، خود را مسئول صیانت و حراست از سرمایه‌های مادی و معنوی انقلاب اسلامی می‌داند.
صیانت و حراست از سرمایه‌های مادی و معنوی انقلاب اسلامی توسط جهادگران جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی دکتر حسین امینی رییس جهاددانشگاهی خراسان رضوی در «هشتمین گردهمایی مدیران حراست جهاددانشگاهی» که امروز 21 تیرماه در مشهد برگزار شد، بیان کرد: موضوع حراست در نهادی انقلابی چون جهاددانشگاهی که خود برخاسته از متن انقلاب اسلامی است و پشتوانه معنوی آن فرمان امام خمینی (ره) و تشکیل‌دهندگان آن از بهترین فرزندان امام و انقلاب بوده‌اند، امر متفاوت‌تر و وسیع‌تر از مفهوم رایج آن است.

وی گفت: عنوان جهادی بودن در معنی واقعی خود، حرکتی هدفمند برای صیانت و  حفاظت از آرمان انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن است. آرمان‌هایی که ریشه در ایمان دینی مردم داشته و دستاوردهایی که محصول تلاش هزاران دانشمند و محقق و مجاهدت و فداکاری هزاران شهید در اقصی نقاط این سرزمین مقدس است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: به باور این عضو کوچک جهاددانشگاهی، هر جهادی در کنار انجام مأموریت‌های محوله سازمانی، خود را مسئول صیانت و حراست از سرمایه‌های مادی و معنوی انقلاب اسلامی می‌داند و بایستی نسبت به سرنوشت کشور خود و همچنین سازمان و داشته‌ها و دستاوردها و سرمایه‌های آن احساس و مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: در این صورت است که ما به یک‌نهاد الگو تبدیل‌شده و سرمشقی قابل‌قبول برای نسل‌های حال و آینده خواهیم بود. حدیث  شریف « کلکم راع و کلکم مسئول» روایتی رهگشا و کلیدی در زیست فردی و اجتماعی ما است. در صورتی جامعه‌ای صالح خواهیم داشت که آحاد مردم نسبت به آنچه در پیرامون آن می‌گذرد احساس مسئولیت کرده و در مسیر پیشرفت و صلاح  آن، خود را متعهد، مسئول و مراقب بداند. 

دکتر امینی افزود: در صورت تحقق نظارت همگانی و احساس مسئولیت جمعی مبتنی بر بصیرت و آگاهی، ساختارهای مسئول ازجمله حراست‌های محترم می‌توانند به اهداف خود به‌خوبی دست پیدا کنند. به‌عبارت‌دیگر همه ما نگهبانان میراث دینی و فرهنگی و سرمایه‌های انسانی و مادی ارزشمندی هستیم که با تلاش و ازخودگذشتگی گذشتگان فراهم آمده و ما موظفیم این امانت را با سلامت به آیندگان بسپاریم. تحقق نظارت و حراست همگانی امری است ارزشمند که بایستی در چنین نشست‌هایی پیرامون آن  بیشتر گفت‌و‌گو کرد و برای گفتمان سازی آن تلاش کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: شما مدیران حراست که حقیقتاً از بهترین‌ها و با متعهدترین و اخلاق مدارترین‌های سازمان خود هستید، با عنایت خداوند منان و عنایت امام هشتم(ع) بیداری و هوشیاری و حمایت جهادگران در رسیدن به اهداف موردنظر موفق و مؤید باشید.

در این گردهمایی از مدیران حراست واحدهای مازندران، البرز، قزوین و دانشگاه علم و فرهنگ به‌عنوان حراست‌های برگزیده تقدیر به عمل آمد.


نظر شما :