انتشار ۵ عنوان کتاب از سوی انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان

۱۲ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۱ کد : ۵۹۰۱۴ فرهنگی
مدیر سازمان انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان از انتشار ۵ عنوان کتاب جدید با موضوعات جامعه‌شناسی، مدیریت و برندسازی، نرم‌افزار و کسب و کار، قرآن‌پژوهی، روانشناسی و ذهن‌آگاهی توسط این انتشارات خبر داد.
انتشار ۵ عنوان کتاب از سوی انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، نفیسه باقری با اعلام این خبر، اظهار کرد: فروش این کتاب‌ها به صورت اینترنتی به نشانی 16book.ir و حضوری در کتاب‌فروشی جهاددانشگاهی اصفهان واقع در بلوار دانشگاه، جنب درب شمالی دانشگاه اصفهان انجام می‌شود.

وی کتاب «تبیین نظری هفت مسأله اجتماعی» به نویسندگی جان دی‌کارل و با ترجمه اکرم حمیدیان را یکی از کتاب‌های چاپ شده توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان معرفی کرد و گفت: این کتاب که اولین بار در آمریکا تالیف و منتشر شده است، مسائل اجتماعی این کشور را مطرح می‌کند که ممکن است جوامع دیگر هم به انواع مختلف با آن رو‌به‌رو باشند. مزیت این کتاب نسبت به کتاب‌های دیگر در زمینه مسائل اجتماعی، این است که با تبیین هفت مسئله اجتماعی در هفت فصل کتاب، به درک روشن‌تر و شناخت ابعاد مختلف آن در ایران کمک مؤثری خواهد کرد.

مدیر سازمان انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان افزود: در این کتاب پس از بیان کلی مسائل اجتماعی در فصل اول، هفت مسئله فقر و نابرابری، نژاد و مهاجرت، اعتیاد به مواد مخدر و الکل، شهرنشینی و مسائل ناشی از رشد شهرها، جهانی شدن و نابرابری، محیط زیست و جنگ و تروریسم، بر پایه سه دیدگاه عمده جامعه‌شناسی یعنی کارکردگرایی، تضاد و واکنش متقابل نمادین و با ارائه مثال‌هایی از جامعه آمریکا و یا سایر جوامع جهان، به درستی تبیین شده‌اند.

وی با بیان اینکه این کتاب می‌تواند منبعی مفید و الهام‌بخش برای دانشجویان و پژوهشگران رشته جامع‌شناسی در همه سطوح باشد، گفت: اشاراتی که در این کتاب آمده، در عین حال که دریچه‌های جدیدی به روی محققان اجتماعی می‌گشاید، می‌تواند منجر به ایجاد درک عمیق و چند جانبه‌ای از مسائل اجتماعی در جامعه ایرانی شود. 

کتاب تبیین نظری هفت مسأله اجتماعی در 277 صفحه و به قیمت 135 هزار تومان توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

باقری به انتشار کتاب «برند و برندسازی (کلیات، مفاهیم و موضوعات)» به نویسندگی سید محمود عطایی کچویی و همکاران توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان اشاره کرد و گفت: امروزه مفهوم برند و برندسازی بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. در دوران معاصر به قدری در معرض عرضه خدمات و کالاهای متنوع هستیم که بهترین کیفیت‌ها هم نیاز به برندسازی دارند تا جایگاه خود را مستحکم‌تر کنند و میدان رقابت را به رقبای خود واگذار نکنند. وی تصریح کرد: این کتاب با طرح اصلی‌ترین مفاهیم در حوزه برند و برندسازی، نقشه راهی برای مخاطبان ترسیم می‌‎کند که هر فردی قبل از شروع فعالیت اقتصادی یا اجتماعی تا آخرین روز حیات آن، باید طی کند.

کتاب برند و برندسازی (کلیات، مفاهیم و موضوعات) در 462 صفحه و به قیمت 220 هزار تومان توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. 

مدیر سازمان انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان از انتشار  کتاب «خودکارآمدی راه غلبه بر شکست و تردید (رویکرد قرآنی و روانشناسی)» به نویسندگی وحید سلیمی توسط این انتشارات خبر داد و افزود: خودکارآمدی یا همان باور به توانایی برای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و چالش‌های پیش رو نه تنها می‌تواند بر احساسی که فرد به توانمندی‌های خود دارد اثرگذار باشد، بلکه در موفقیت برای دستیابی به اهداف نیز نقش دارد. 

وی با بیان اینکه در این کتاب تلاش شده است مفهوم خودکارآمدی از منظر قرآن بازخوانی شود، افزود: کتاب حاضر در دو بخش از منظر روانشناسی (با دو فصل) و از منظر قرآن (در قالب چهار فصل) نگاشته شده است. در بخش اول تبیین جامعی از مفهوم خودکارآمدی و ارائه آخرین یافته‌های روانشناسان درباره منابع و عوامل موثر بر رشد و تقویت خودکارآمدی آمده است و در بخش دوم عوامل مؤثر بر رشد و تقویت خودکارآمدی از منظر قرآن کریم بررسی شده است.

کتاب خودکارآمدی راه غلبه بر شکست و تردید (رویکرد قرآنی و روانشناسی) در 154 صفحه و به قیمت 93 هزار تومان توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

باقری با اعلام اینکه «شبکه‌های نرم‌افزار محور (رویکردی جامع)» عنوان کتاب دیگری است که در قالب دو جلد به نویسندگی پول گورانسون و همکاران و با ترجمه احمدرضا منتظرالقائم توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان منتشر شده، گفت: این کتاب 16 فصل دارد که ترجمه آن در دو جلد ارائه شده است. در جلد اول در قالب هشت فصل، مباحث مهمی از جمله چرایی شبکه‌های نرم‌افزار محور، نحوه پیدایش آن، نحوه عملکرد و مشخصات فنی پروتکل‌هایش بررسی شده‌اند. مباحثی که در جلد دوم مطرح می‌شود شامل شبکه‌های نرم‌افزارمحور در سایر محیط‌ها از جمله شبکه‌های سیار و نوری، مجازی‌سازی توابع شبکه، بنیاد شبکه‌سازی باز و بازیگران اکوسیستم آن است. همچنین درباره انواع اپلیکیشن‌های شبکه‌های نرم‌افزارمحور، انواع کنترل‌کننده‌های این شبکه، شبیه‌سازی‌های مختلف و نمونه‌هایی از پروژه‌های متن‌باز این شبکه بحث و بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: کتاب اصلی در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر ذیل عنوان شبکه‌های نرم‌افزارمحور با مفاهیم پیشرفته در شبکه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تدریس می‌شود. علاقه‌مندان فارسی‌زبان این حوزه، به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته شبکه‌های رایا‌نه‌ای نیز می‌توانند با مطالعه ترجمه هر دو جلد این کتاب دانشی عمیق و جامع از شبکه‌های نرم‌افزارمحور کسب کنند. کتاب «شبکه‌های نرم‌افزار محور (رویکردی جامع)» در دو جلد و به قیمت‌های 162 هزار و 125 هزار تومان توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

مدیر سازمان انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان همچنین به انتشار کتاب «ذهن‌آگاهی برای زندگی روزمره (108 تمرین ساده برای توانمندسازی فردی و ایجاد تحول در زندگی)» اشاره و اظهار کرد: این کتاب به نویسندگی ملیسا استگینوس و با ترجمه ماندانا عجمی توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان به تازگی منتشر شد. وی گفت: این کتاب دربردارنده بینش‌ها و تمرین‌هایی است که هدفشان ‌کمک به مخاطب برای پرورش دادن ذهن‌آگاهی در همه قلمروهای زندگی ‌است تا قابلیت خود را برای خودتوانمندسازی، رضایتمندی درونی و تحول بروز دهد.

وی خاطرنشان کرد: تمرین‌های ارائه شده در این کتاب، پیرامون تقویت کردن دو حیطه مهم است: خودتوانمندسازی و رضایتمندی فردی. نکته قابل توجه در این کتاب این است که خواننده با تمرین‌هایی آشنا می‌شود که احتمالاً همیشه در حال انجام آنهاست اما با مطالعه 108 روز آموزش تدریجی، امکان کشف و بررسی تمرین‌های ساده در اندازه‌های اندک اما مؤثر را در زندگی روزمره به دست می‌آورد.

کتاب «ذهن‌آگاهی برای زندگی روزمره» در 185 صفحه و به قیمت‌ 125 هزار تومان توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

کلید واژه ها: کتاب انتشار کتاب اصفهان واحد اصفهان جهاددانشگاهی واحد اصفهان انتشارات جهاددانشگاهی واحد اصفهان


نظر شما :