مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌ی آموزش جهاددانشگاهی:

توجه دستگاه‌های حاکمیتی و بخش خصوصی به مرکز آزمون جهاددانشگاهی/آخرین وضعیت صدور مجوز دوره‌های کوتاه‌مدت

۱۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۴ کد : ۵۸۹۴۷ آموزش و کارآفرینی
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌ی آموزش جهاددانشگاهی از اقدامات این دفتر در حوزه‌های مختلف گفت.
توجه دستگاه‌های حاکمیتی و بخش خصوصی به مرکز آزمون جهاددانشگاهی/آخرین وضعیت صدور مجوز دوره‌های کوتاه‌مدت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، احمد عبدی‌پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌ی آموزش  جهاددانشگاهی با اشاره به موضوع گروه‌های تخصصی کوتاه‌مدت آموزشی گفت: در گروه‌های تخصصی از واحدهای جهاددانشگاهی عضو داریم و ترکیب فعلی همه از اعضای جهاددانشگاهی هستند. 

وی با اشاره به اینکه هیچ‌وقت جلوی صدور مجوز دوره‌های کوتاه‌مدت گرفته نمی‌شود گفت: برنامه‌ای در ستاد برای عدم صدور مجوز وجود ندارد. متأسفانه در برخی موارد واحد پیوست نمی‌دهد و درنتیجه مجوز صادر نمی‌شود‌. تاکنون توسط دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌ی آموزش جهاددانشگاهی تنها ۲۰ مجوز صادر نشده است. فرایند صدور مجوز نیز در اتوماسیون قابل‌مشاهده و پیگیری است.
در کل برای دوره‌های آموزشی و صدور مجوز باید گفت که هرکدام از دوستان که می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند، از این کار دریغ نکنند. 

عبدی‌پور با اشاره به مسئله فراگیران گفت: ما در سال گذشته۷۴۹ هزار نفر فراگیر داشتیم. این عدد در مقایسه با سال قبل از آن نشان‌دهنده دو مورد است‌. ۴۲۶ هزار نفر در حوزه آزاد و ۳۲۲ هزار نفر در حوزه قراردادی آموزش‌دیده‌اند. ازنظر آماری ما بیشترین تعداد فراگیر را در خراسان رضوی، بعدازآن در اصفهان، کرمان، همدان، فارس، البرز و کرمانشاه داشتیم. 

وی اضافه کرد: درزمینهٔ فراگیران آزاد اصفهان در رده اول قرار دارد و پس‌ازآن آذربایجان غربی قرار می‌گیرد. واحد کرمان در رده بعدی، همدان ، فارس و ... در رده‌های بعدی قرار دارند. درآمد دوره‌های عمومی ما از دوره‌های تخصصی بیشتر است. البته ما خود دوره‌ها را با عنوان عمومی و تخصصی دسته‌بندی می‌کنیم. این تمایز ممکن است زیاد قابل‌توجه نباشد. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌ی آموزش جهاددانشگاهی تصریح کرد: در بحث درآمد آزاد و قراردادی بیشتر درآمد از دوره‌های آزاد به دست می‌آید. خوشبختانه نسبت به سال گذشته درآمد ما بیشتر شده است و این افزایش درآمد بسته به بسیاری از عوامل است. کل درآمد سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان بوده که دانشگاه علوم پزشکی تهران ۴۰ میلیارد تومان درآمد داشته است. استان‌هایی مانند یزد هم پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند و از بسیاری از استان‌ها نیز انتظار بیشتری می‌رود. درآمد دوره‌های مجازی ما نیز ۳۲ میلیارد تومان بوده است و اگر بخواهیم مقایسه‌ای نسبت به سال گذشته داشته باشیم، بیشترین درآمد قراردادی را در استان آذربایجان غربی داشته‌ایم. 

عبدی پور افزود: در زمینه گروه‌های آموزشی، ما سال گذشته و سال‌های قبل‌تر ۱۹۱۶ دوره آموزشی مصوب داشتیم و حدود ۲۰ درصد درآمد ما نیز در گروه علوم پزشکی بوده است. صدور مجوز در زمینه علوم پزشکی سختگیرانه تر است چراکه مشکلاتی با وزارت بهداشت وجود دارد. 

او بر کیفیت تدوین دوره‌ها تأکید کرد و گفت: ‌اگر دوره‌ای تدوین می‌شود و به ستاد ارسال می‌شود، باید اسامی داوران آن نیز ارسال شوند. 

وی درباره مرکز آزمون نیز گفت: خوشبختانه مرکز آزمون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و از سوی مراجع و دستگاه‌های حاکمیتی و نیز بخش خصوصی به‌خوبی موردتوجه قرارگرفته است.
 


نظر شما :