آغاز به کار سرپرست جدید جهاددانشگاهی لرستان

۱۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۷ کد : ۵۸۹۲۹ عمومی
در نشستی با حضور مدیرکل امور مجلس جهاددانشگاهی و جمعی از معاونان و مدیران جهاددانشگاهی لرستان، سرپرست جدید این واحد به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و از تلاش های رییس سابق، تقدیر شد.
آغاز به کار سرپرست جدید جهاددانشگاهی لرستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، در نشستی با حضور مدیرکل امور مجلس جهاددانشگاهی و جمعی از معاونان و مدیران جهاددانشگاهی لرستان، سرپرست جدید این واحد به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و از تلاش‌های رییس سابق، تقدیر شد.

تلاش برای پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی

محمدامین صالحی نژاد مدیرکل امور مجلس جهاددانشگاهی در این نشست ضمن تقدیر از زحمات دکتر سلاحورزیان رییس سابق جهاددانشگاهی لرستان، گفت: تغییر مدیران در جهاددانشگاهی به معنای ناکارآمدی و یا پایان همکاری با جهاددانشگاهی نیست، بلکه در این نهاد همه اعضا در تلاش برای پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی هستند و افرادی نیز که مسئولیت را تحویل می‌دهند، همچنان در کنار رییس حضور دارند و این نکته وجه تمایز جهاددانشگاهی با مجموعه‌های دولتی است.

وی افزود: جهاددانشگاهی لرستان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های متعددی در اختیار دارد و فعالیت‌های گسترده‌ای به‌ویژه در بخش درمان ناباروری نیز در این واحد انجام شده است و لازم است در دوره مدیریت جدید، به گستردگی و تنوع بخشی به فعالیت‌ها نیز توجه شود.

جهاددانشگاهی یک فرهنگ است

در ادامه این جلسه امین گودرزی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان نیز اظهار کرد: جهاددانشگاهی لرستان مجموعه‌ای بزرگی است که نسبت به اقدامات و شرح وظایفی که دارد جزو دستگاه‌های موفق استان محسوب می‌شود، به ویژه با روی کار آمدن دولت جدید اقدامات بسیار خوبی داشته و در سطح استان نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.‌

وی بیان کرد: امروز در بحث جوانی جمعیت و ناباروری در لرستان نه تنها جهاددانشگاهی به مردم استان خدمت‌رسانی می‌کند، بلکه به استان‌های هم‌جوار و حتی غرب کشور نیز خدماتی را ارائه می‌دهد که نشان دهنده بالندگی و توانایی علمی است که در لرستان وجود دارد.‌

گودرزی افزود: اقدامات جهاددانشگاهی نیازمند تقویت است که ما نیز در مجموعه استانداری لرستان حتماً پیگیری می‌کنیم و توقع داریم این رویه از خود مرکز نیز وجود داشته باشد. جهاددانشگاهی به تعبیر مقام معظم رهبری، رویش خود انقلاب است و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی این توانمندی و ظرفیت را دارد که بتواند در همه عرصه‌های علمی بدرخشد.‌

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی صرفاً یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ است که در قالب جامعه خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: با توجه به هدفی که در جهاددانشگاهی لرستان وجود دارد الگوسازی و توسعه فناوری استان از توقعات ما از این مجموعه است.‌

در ادامه امین سلاحورزیان رییس سابق جهاددانشگاهی لرستان نیز در این نشست به تشریح فعالیت‌های انجام شده در دوران تصدی مسئولیت پرداخت.

نیروی جهاددانشگاهی یک نیروی جوان و پای کار است

همچنین فرهاد فرامرزیان سرپرست جدید جهاددانشگاهی لرستان نیز اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که لرستان در حوزه‌های کشاورزی، دام‌پروری و گیاهان دارویی دارد و با توجه به ظرفیت موجود در جهاددانشگاهی، می‌توانیم در استان مثمر ثمر باشیم.‌

وی با بیان این‌که نیروی جهاددانشگاهی یک نیروی جوان و پای کار است، اضافه کرد: انتظار داریم با کمک استانداری لرستان و تلاش همه همکاران، مشکلات این واحد در استان حل شود.

فرامرزیان با بیان این‌که جهاددانشگاهی ظرفیت‌های متعددی دارد و مراحل رشد را طی کرده است، گفت: معاونین و نیروهای جهاددانشگاهی تمام نیرو و توان خود را برای ارتقا جایگاه جهاددانشگاهی به کار گیرند و امیدواریم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر واحد لرستان باشیم.

در ادامه این مراسم مدیرکل امور مجلس جهاددانشگاهی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب حاتمی کن‌کبود مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، دیدار کرد.

جهاددانشگاهی دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان در این دیدار با اشاره به نگاه توسعه‌ای و توانمندی‌های جهاددانشگاهی، گفت: امروز جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان‌ها با انجام فعالیت‌های متعدد، توانسته است جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان جهاددانشگاهی لرستان در عرصه‌های مختلف، افزود: این نهاد انقلابی توانسته است در درمان ناباروری منشأ خیر و برکت برای استان باشد و اقدامات موثری از سوی جهاددانشگاهی لرستان در این زمینه انجام شده است که لازم است این فعالیت‌ها مستمر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاتمی کن‌کبود بر لزوم توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی لرستان در سطح شهرستان‌های استان تأکید کرد و با بیان اینکه در هر کدام از شهرستان‌ها می‌توان دفاتر جهاددانشگاهی را تأسیس کرد، ادامه داد: حتی‌الامکان دفاتر جهاددانشگاهی در شهرستان‌های استان با اولویت دانشگاه‌ها راه‌اندازی شوند، چراکه دفاتر این نهاد در دانشگاه‌های شهرستان‌های استان می‌تواند علاوه بر کارآمدی بیشتر، زمینه بهره‌مندی جامعه دانشگاهی از ظرفیت‌های این نهاد را فراهم کند.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با یادآوری اینکه از ظرفیت‌های فراوان جهاددانشگاهی به‌طور کامل استفاده نشده است، تصریح کرد: در تمام برنامه‌های شورای روسای دانشگاه‌های لرستان، رییس جهاددانشگاهی استان هم دعوت می‌شود، چراکه بر این باوریم این نهاد می‌تواند در تصمیم‌سازی‌های دانشگاه‌ها در حیطه‌های مختلف، اثرگذار باشد.

همچنین در ادامه این دیدار با رییس دانشگاه لرستان و جمعی از اعضای جهاددانشگاهی لرستان نیز در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک گفت‌وگو شد.

دکتر علی نظری رییس دانشگاه لرستان در این نشست واژه جهاددانشگاهی را برآمده از مفهوم مهم دینی جهاد دانست که باید در حوزه علم، دانش و دانشگاه نهادینه شود و خواستار نهادینه شدن فرهنگ جهاد در همه عرصه‌ها برای پیشرفت همه‌جانبه کشور شد.

وی دانشگاه و جهاددانشگاهی را دو نهاد مهم علمی دانست و گفت: همکاری‌های علمی بین دو مجموعه باید بر مبنای کاهش نظام مسائل و مشکلات جامعه، گسترش یابد.

رییس دانشگاه لرستان ضمن تقدیر از خبرگزاری‌های وابسته به جهاددانشگاهی برای تلاش در زمینه پوشش اخبار دانشگاه لرستان، اضافه کرد: در همین دوره دانشکده‌هایی همچون شیمی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان ایجاد شده‌اند که بسترهای جدید و خوبی برای همکاری دو مجموعه هستند.

وی توضیحاتی درباره ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی توسط دانشگاه لرستان در شهرستان الیگودرز ارائه کرد و خواستار شد همکاری‌های کاربردی و عملیاتی دانشگاه لرستان و جهاددانشگاهی استان در زمینه گیاهان دارویی شد.

در این نشست مقرر شد دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه لرستان به‌زودی افتتاح شود.


نظر شما :