اجرای موفق طرح سرباز ماهر توسط این نهاد؛

۲۵۰ هزار سرباز توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی آموزش می‌بینند

۱۰ تیر ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۱ کد : ۵۸۹۰۷ آموزش و کارآفرینی
مدیرکل پروژه‌های آمورش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی طرح‌های مختلف جهاد در زمینه آموزش و کارآفرینی را تشریح کرد.
۲۵۰ هزار سرباز توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی آموزش می‌بینند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، احمد حسین سلگی مدیرکل پروژه‌های آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با اشاره به وظایف این اداره کل و طرح‌های ملی در دست اجرا گفت: فعالیت معاونت آموزش و کارآفرینی در طرح‌های ملی در سه بخش صورت می‌پذیرد، بخش اول مربوط به عقد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی است که تفاهم‌نامه‌های زیادی با دستگاه‌های اجرایی منعقد و در حال برنامه‌ریزی و پیگیری جهت بهره‌برداری از ظرفیت این تفاهم‌نامه‌ها هستیم؛ واحدهای جهاد دانشگاهی می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت این تفاهم‌ها نسبت به عقد قرارداد آموزشی با دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند.

بخش دوم اجرای طرح‌های ملی درسطح ملی است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌صورت سراسری در حال اجرا می‌باشند. ازجمله این طرح‌ها می‌توان به آموزش مددجویان، کارشناسان و مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره)، اجرای طرح ملی کمک پرستاری یک‌ساله و به‌منظور تربیت نیروی توانمند جهت به‌کارگیری در بیمارستان‌ها، آموزش خانواده‌های محترم نیروهای مسلح در طرح ایز ایران، اجرای طرح ملی آموزش کارکنان وظیفه نیروهای مسلح (طرح ملی سرباز مهارت) اشاره کرد.

لازم به ذکر است در طرح ملی سرباز مهارت در سال 1401 حدود 105 هزار نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح آموزش و مهارت‌های زندگی، اشتغال و کارآفرینی را با مشارکت و همکاری وزارت ورزش و جوانان و قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپری کردند. در سال 1402 آموزش مذکور برای 250 هزار نفر از کارکنان وظیفه پیش‌بینی‌شده است.

وی به برخی از مشکلات موجود در اجرای طرح‌های ملی پرداخته و افزود: ضروری است همکاران محترم نسبت به رعایت قوانین و مقررات و بخشنامه‌های حاکم بر دستگاه‌ها مختلف ازجمله وزارت بهداشت و سازمان اداری استخدامی اقدام نموده و نسبت به همکاری بین بخشی اهتمام لازم را به‌کارگیرند.

سلگی در بخش سوم و پایانی به کانون ارزیابی و سابقه فعالیت جهاد دانشگاهی در این حوزه پرداخت و افزود: کانون ارزیابی در قالب یک طرح پژوهشی درجهاد دانشگاهی تعریف‌شده است و از ابتدای سال 1397 به‌عنوان تکلیف دستگاه‌های اجرایی قلمداد شده و کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی جهت انتصاب یا ارتقا باید از فرایند کانون عبور کنند. تاکنون برای 105 دستگاه و بالغ ‌بر 11 هزار نفر از مدیران اجرایی در کانون جهاد دانشگاهی ارزیابی‌شده‌اند که این موضوع می‌تواند به تعامل جهاد دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.


نظر شما :