آنچه در دومین روز پنجاهمین گردهمایی سراسری معاونان آموزش و کارآفرینی واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی در اصفهان گذشت

۰۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۰ کد : ۵۸۸۳۰ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
دومین روز گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی با برگزاری کارگاه آموزشی پیرامون مهارت ایده یابی آغاز شد و با سخنرانی معاون آموزش و کارآفرینی، سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزش جهاددانشگاهی و معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد اصفهان به پایان رسید.
آنچه در دومین روز پنجاهمین گردهمایی سراسری معاونان آموزش و کارآفرینی واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی در اصفهان گذشت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دومین روز گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی صبح امروز (پنجشنبه، ۸ تیرماه) در هتل عباسی اصفهان آغاز به کار کرد.

نخستین برنامه این گردهمایی برگزاری کارگاه آموزشی با تدریس سید محمد رجایی رامشه، دکترای مهندسی ذهن بود. 

دکتر رجایی رامشه در این کارگاه پیرامون مهارت ایده یابی، عملیاتی کردن ایده هایی که به بهبود کار کمک می‌کند و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت های جهاددانشگاهی سخنرانی و تاکید کرد: مثل رودخانه‌ای که مدام پیچ و خم می خورد ولی در نهایت به مقصد می‌رسد، ما هم مدام باید در مسیر حرکت به سمت هدف باشیم. 

دکتر مسعود ابراهیمی سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان نیز با اعلام اینکه فعالیت های زیرساختی خوبی در حوزه تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان در جهاددانشگاهی در حال شکل گیری است که امیدواریم تداوم داشته باشد، گفت: در همین مدت اخیر ۳۰ میلیارد تومان جذب منابع مالی داشته‌ایم و اگر بتوانیم همین مسیر را با سرعت بیشتر طی و به عنوان یک مطالبه عمومی در جهاددانشگاهی مطرح کنیم قطعا مثمر ثمر خواهد بود. 

دکتر محمد محسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در پیامی به این گردهمایی، نیاز به تحول را یکی از اصلی ترین نیازها در دوره جدید فعالیت جهاددانشگاهی برشمرد که اگرچه همیشه موضوعیت داشته، اما امروز بیش از هر زمانی اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه رویکردهای مختلفی به این کار تحولی می توان داشت، گفت: اما جهاددانشگاهی ماهیت و ریشه‌هایی دارد که به زمینه های اصلی پیدایش آن برمی گردد و آن چیزی نیست غیر از انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی افزود: به تعبیر دکتر شریعتی گاهی بازگشت به خویشتن از ضروری ترین رویکردها و برنامه هاست. برای جهاددانشگاهی و حوزه معاونت آموزشی هم اگر توفیقی متصور باشد اتفاقی نخواهد افتاد مگر با بازگشت به خویشتن و پرداختن به ماموریت‌های اصلی.

در این گردهمایی همچنین افسون‌ نیازبخش معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد اصفهان گزارشی مقایسه ای از وضعیت مراکز، تعداد فراگیران و گردش مالی این واحد از سال ۹۷ تاکنون ارائه کرد و گفت: چابکی، برنامه ریزی مشارکتی، رصد فرصت ها و تقویت مزیت‌های رقابتی، انعطاف پذیری در تخصیص منابع، بازدهی گرایی، یادگیری و انتقال تجربه را از جمله ارزش های اساسی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد اصفهان برشمرد.

احمد عبدی پور مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزش جهاددانشگاهی نیز با ارائه گزارشی از وضعیت فراگیران و دوره‌های آموزشی برگزار شده در سال ۱۴۰۱، برنامه‌های آینده این اداره کل و ظرفیت‌های مرکز آزمون را اعلام کرد. 

ارائه برنامه‌های آینده اداره کل مدیریت پروژه‌های آموزشی و کارآفرینی و بیان ظرفیت‌های کانون ارزیابی و‌ توسعه شایستگی مدیران از دیگر برنامه‌های روز دوم این گردهمایی بود.

در خاتمه این گردهمایی دکتر مهدی ژیانپور رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان گفت: ما در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تغییر نسلی داشتیم و امروز یک مجموعه صد نفری جوان کنار هم هستیم که همه جهاد را دوست داریم و با اشتیاق حرکت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما مدیران باید تسهیل‌گر خلاقیت و اشتیاق نیروها باشیم، خاطرنشان کرد: همه موفقیت‌ها حاصل کار جمعی است و هیچکسی حق مصادره به مطلوب ندارد.

گفتنی است، پایان بخش گردهمایی دو روزه معاونان آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در اصفهان، بازدید برخی از مدیران واحد‌های سازمانی از مرکز آموزشی جهاددانشگاهی واحد اصفهان بود.

 


نظر شما :