رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان:

جهاددانشگاهی یکی از واقعی ترین سازمان‌های کشور است

۰۷ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۳ کد : ۵۸۷۸۴ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان گفت: معتقدم جهاددانشگاهی یکی از واقعی ترین سازمانهای این کشور است که فعالیت جدی و متمرکز دارد و کلیه برش های اجتماعی در این نهاد دیده می شود.
جهاددانشگاهی یکی از واقعی ترین سازمان‌های کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر مهدی ژیانپور در پنجاهمین گردهمایی معاونان آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در اصفهان، بیان کرد: به عنوان یک دوستدار جهاددانشگاهی، معتقدم جهاددانشگاهی سازمان دلخواه ماست که شبیه هیچ سازمانی نیست و نباید شبیه هیچ سازمانی باشد و بشود. تلاش کردم بعد از یک دهه فعالیت در این سازمان، این سازمان را بفهمم و داستان های غنی آن را بازخوانی کنم.

وی با اشاره به توصیف جهاددانشگاهی در سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران، گفت: ۵ رکن این تعاریف شامل نهادی انقلابی با هویت اسلامی، برخوردار از منابع انسانی متعهد و کارآمد، الهام بخش و موثر در کشور، پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ، با تعامل سازنده در عرصه ملی و بین المللی است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه آنچه درون مایه ارکان پنج گانه است در سه مفهوم «اصالت پویا»، «جسارت یاددهی» و «جدیت نجیبانه» خلاصه می شود، افزود: ما تعابیری در مورد جهاددانشگاهی داریم که به آن می‌بالیم  ازجمله تعبیر رهبر انقلاب که فرمودند جهاددانشگاهی جزو معدود رویش های اصلی خود انقلاب و مولود مبارک انقلاب است. همچنین جهاددانشگاهی تنها سازمان پژوهش و فناوری و زیست بوم نوآوری نخبگان ایران است. 

وی با تاکید براینکه جهاددانشگاهی اصالتی دارد که مرتب خود را نو به نو می کند و پویاست، گفت: ما بارهای بر زمین مانده را برمی‌داریم و انجام می دهیم که به تعبیری ترجمه بارهای بر زمین مانده همان کارهای مهم غیر فوری است.

ژیانپور با اشاره به جسارت یاددهی، اظهار کرد: تعبیر دلچسبی از مقام معظم رهبری هست که میفرمایند جهاددانشگاهی فقط یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ است که ما از آن تحت عنوان فرهنگ حرفه ای جهاددانشگاهی (موسوم به فرهنگ جهادی) یاد می کنیم و معتقدم قدرت ما یک قدرت نرم ناشی از همین ویژگی است.

وی تربیت آدم ها، سازمان یادگیرنده و یاددهنده، تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی از طریق فرآیند مستمر و متقابل یادگیری و یاددهی، پرورش استعداد و شکوفایی افراد معمولی برای انجام کارهای فوق العاده در مسیری تدریجی و همیشگی را از ویژگی های جهاد دانشگاهی نام برد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان به جدیت نجیبانه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از تعابیر دلچسب مصداق تحقق کامل «ما می توانیم»، شاخص «باور به توان ایرانی» است. معتقدم جهاددانشگاهی یکی از واقعی ترین سازمانهای این کشور است که فعالیت جدی و متمرکز سازمانی دارد، قدرت نرم جهاد دانشگاهی، پیوندی با پول و قدرت ندارد و حاصل استقلال- سیاسی مالی از دولت ها و گرایش های سیاسی و حاصل میل و اعتقاد به شدن و ساختن است.


نظر شما :