بازدید رییس جهاددانشگاهی از نمایشگاه آبادیران/فناوری، یکی از عوامل موثر در محرومیت‌زدایی است

۲۵ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۸ کد : ۵۸۲۲۸ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی در بازدید از نمایشگاه آبادیران اظهار کرد: فناوری، یکی از عوامل موثر در محرومیت‌زدایی است و در صورتی که در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال، از فناوری‌های نوین استفاده شود، درآمد مردم چندین برابر خواهد شد.
بازدید رییس جهاددانشگاهی از نمایشگاه آبادیران/فناوری، یکی از عوامل موثر در محرومیت‌زدایی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با همراهی دکتر مسعود ابراهیمی معاون رییس جهاددانشگاهی و سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، امیر طهرانچی مشاور رییس و مدیر کل حوزه ریاست و دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی امروز، پنجشنبه 25 خردادماه از نمایشگاه آبادیران و غرفه جهاددانشگاهی بازدید و با فناوری شرکت های دانش بنیان مستقر در غرفه جهاددانشگاهی آشنا شد.

دکتر حسن مسلمی نائینی که تا کنون سفرهای مختلفی را به مناطق محروم داشته است، در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبادیران با اشاره به این که فلسفه تشکیل جهاددانشگاهی خدمت به مردم به ویژه افراد محروم است، گفت: از این رو بسیاری از فعالیت‌های فناورانه‌ای که در این نهاد اجرایی می‌شود، در راستای محرومیت‌زدایی در کشور است.

وی ادامه داد: دکتر مسلمی نائینی در خصوص حمایت‌های جهاددانشگاهی از فناوران گفت: حدود ۳ پارک فناوری از سوی این نهاد راه‌اندازی شده است که در آنها ۵۰۰ شرکت مستقر شده‌اند. ۲۴ شرکت فناور حاضر در غرفه جهاددانشگاهی کالاهایی را که عرضه کرده اند همگی در حوزه محرومیت‌زدایی است.

رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: در این راستا تمام دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه‌های روستایی و کشاورزی و سلامت در حوزه محرومیت‌زدایی است.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره تاثیر فناوری در محرومیت زدایی گفت: فناوری، یکی از عوامل موثر در محرومیت‌زدایی است و در صورتی که در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال، از فناوری‌های نوین استفاده شود، درآمد مردم چندین برابر خواهد شد.

دکتر مسلمی نائینی نمونه این موضوع را دستگاه ریسندگی دانست و گفت: در حال حاضر در روستا به روش‌های سنتی، اقدام به ریسندگی نخ می‌شود، ولی اگر دستگاه فناورانه که نمونه آنها توسط فناوران حاضر در غرفه این نهاد ساخته شده است در این زمینه استفاده شود، موجب افزایش انگیزه و درآمدزایی برای روستاییان می‌شود.

گفتنی است، با همت سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان (ستفا) و به منظور نمایش دستاوردهای پژوهش و فناوری، شرکت های فناور، پارک ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی، این نهاد از 23 تا 25 خردادماه در نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا «آبادیران» حضور داشت.


نظر شما :