به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب اطلس قطع عضوها و نواقص اندام منتشر شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۴ کد : ۵۸۲۰۸ فرهنگی
انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل جلد سوم کتاب « اطلس قطع عضوها و نواقص اندام» را با رویکردی به حوزه علوم پزشکی، به ویژه با نگاه مدیریتی به ارتوز و پروتز منتشر کرد.
کتاب اطلس قطع عضوها و نواقص اندام منتشر شد

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، این کتاب توسط جوزف ایوان کراجبیچ، مایکل اس. پینزور، بنجامین کی. پاتر و فیلیپ ام. استیونز طی سال 2016 در آمریکا تالیف گردیده که مرجع اصلی قطع عضوها، نواقص اندام و مراقبت پروتزی است و فصل های 55 تا 61 آن توسط وحید پورمقدم دانشجوی دکترای ارتوز و پروتز، ترمه پورغلام دانشجوی کارشناسی ارتوز و پروتز و هانیه نعمتی دانشجوی کارشناسی ارشد ارتوز و پروتز در قالب جلد سوم ترجمه شده است.
این بخش از کتاب اطلس قطع عضوها و نواقص اندام، به مدیریت مسایلی می‌پردازد که پس از قطع عضو و هنگام استفاده از پروتز پیش می‌آید. همچنین به ارایه راهکارهایی برای افرادی که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند از پروتز استفاده کنند، نیز پرداخته است. 
مطالب این کتاب برای اولین بار به فارسی ترجمه شده است و یادگیری آن برای هر دانشجو و درمانگر دانش پروتز لازم است تا بتواند آن دسته از مسائل و مشکلاتی که پس از تحویل پروتز، برای بیمار رخ می دهد را مدیریت کند. 
مترجمان بر این باورند که باید به خاطر سپرد که در منطقه ای زندگی می کنیم که نیاز به خدمات مبتنی بر دانش پراستتیست ها، بیش از هر جایی دیگری در دنیا مورد نیاز است. انبوهی از افراد دچار قطع عضو از خدمات و وسایل مناسب بی بهره اند و راه چاره، افزایش دانش و مهارت درمانگران است.
بخش های اصلی جلد سوم کتاب« اطلس قطع عضوها و نواقص اندام» شامل درد مزمن بعد از قطع عضو، مشکلات پوستی در افراد قطع عضو، تاثیرات ثانویه قطع عضو بر سلامتی، مدیریت جراحی مشکلات اندام باق ی مانده، سازگاری روانی با قطع عضو، توانبخش ی بدون پروتز و ملاحظات کاری و حرف های پس از قطع عضو می باشد.
کتاب جلد سوم« اطلس قطع عضوها و نواقص اندام‮‬»، 124 صفحه ای، در 7 فصل ترجمه شده است و به قیمت 1500000 ریال در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

کلید واژه ها: انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب اطلس قطع عضوها و نواقص اندام‌ها


نظر شما :