انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین جهاددانشگاهی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش کردستان

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۳ کد : ۵۸۱۸۸ آموزش و کارآفرینی
نشست انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین جهاددانشگاهی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش کردستان به منظور اجرای طرح داناب در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد.
انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین جهاددانشگاهی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش کردستان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، اکبر اسدی رییس جهادانشگاهی کردستان در نشست انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین جهاددانشگاهی، شرکت سهامی آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش استان کردستان به منظور اجرای طرح داناب که ۲۲ خردادماه در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد، گفت: جهاددانشگاهی کردستان امسال به عنوان مجری طرح داناب در استان وظیفه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب را در بین دانش آموزان عهده دار است که امیدواریم بتوانیم به اهداف غایی مورد نظر این طرح برسیم.

وی افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و دانش بنیان دارای ظرفیت‌های متنوع و متعددی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال و کارآفرینی است که اجرای طرح داناب می تواند یکی از فعالیت‌های فرهنگی این نهاد انقلابی باشد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگی‌سازی را سه ضلع اصلی در حوزه تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی با وجود سه خبرگزاری موثق کشور شامل ایسنا، ایکنا و سینا پرس در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه بسیار فعال و مؤثر بوده است که می‌توانیم از این ظرفیت درجهت اجرای هرچه بهتر طرح داناب بهره‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: حوزه آموزش جهاددانشگاهی کردستان در دو حوزه آموزش کوتاه مدت و آموزش عالی نیز می‌تواند در راستای اجرای هرچه بهتر طرح نجات آب و صرفه‌جویی در مصرف آب فعالیت کند.

اسدی، صرفه‌جویی در مصرف آب را یک مهارت دانست و گفت: در این راستا جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت خود می‌تواند این مهارت را به جامعه هدف خود بیاموزد و شرکت‌کنندگان نیز این مهارت را در زندگی خود به صورت عملی اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه ما باید تلاش کنیم تا این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را در جهت تحقق اهداف طرح داناب استفاده کنیم، افزود: آب، هوا و خاک سه عنصر اصلی حیات است و حفظ و نگهداری از این نعمات الهی وظیفه همگانی است.

رییس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: سرانه مصرف آب در کشور 250 لیتر است که این میزان در سطح جهان 150 لیتر می باشد و برای بهینه مصرف کردن، نیاز مند فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف است.

وی افزود: برای فرهنگ سازی و تغییر رفتار باید از نظام تعلیم و تربیت شروع کرد و آموزش و پرورش می‌تواند فرهنگ سازی در موضوعات مختلف را در بین دانش‌آموزان نهادینه کند. 

اسدی در پایان یادآور شد: امیدواریم با مساعدت شرکت آب منطقه‌ای استان و همکاری آموزش و پرورش بتوانیم اجرای هرچه بهتر طرح داناب را در سطح استان کردستان محقق کنیم.

گفتنی است، در پایان این نشست تفاهم نامه طرح داناب و گسترش سواد آبی با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، مدیرکل آموزش وپرورش و رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان به امضا رسید.


نظر شما :