معاون نوآوری و فناوری های آینده ساز مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری:

استان البرز در حوزه زیست فناوری جایگاه ویژه ای دارد

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۴ کد : ۵۸۰۵۳ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
استان البرز در حوزه زیست فناوری جایگاه ویژه ای دارد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، اولین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان با حضور مهندس صابر میرزایی معاون نوآوری و فناوری های آینده ساز مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، دکتر سیف اله اسدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز و سایر روسا و مدیران مجموعه های علمی و اجرایی استان البرز در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی برگزار شد.

معاون نوآوری و فناوری های آینده ساز مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان البرز که در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: استان البرز در حوزه زیست فناوری جایگاه ویژه ای دارد و از بسیاری از کشور های جهان اسلام توان و ظرفیت بیشتری دارد.

مهندس صابر میرزایی با تاکید بر اینکه دولت از توسعه زیست فناوری حمایت می کند خاطرنشان کرد: در بحث بیوتکنولوژی یا زیست فناوری جزو چند کشور برتر دنیا هستیم و استان البرز در این زمینه جزو قطب های زیست فناوری است و پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی می تواند به محور توسعه و حمایت از این فناوری ها تبدیل شود.

وی با اشاره به گزارش رییس پارک علم و فناوری استان البرز جهاددانشگاهی، گفت: این پارک فعالیت های خوبی در توسعه شرکت های دانش بنیان و حمایت از فناوران دارد و تلاش می کنیم حمایت این پارک در توسعه دانش بنیان استان تسهیل شود.

دکتر سیف اله اسدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به اینکه اقتصاد ما چه آن زمانی که محور فعالیت ما صادرات نفت بود و چه الان که با تحریم های ظالمانه مواجه هستیم، منابع محور بوده، گفت: باید از سرمایه های اجتماعی و نهادی و سرمایه های دانشی و انسانی خود استفاده کنیم و در این زمینه پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی می تواند می تواند مرکز ثقل سرمایه های اجتماعی و نهادی و ... و حفظ و صیانت سرمایه های های فعال در این حوزه باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانش بنیان می توانند به تولید ثروت در کشور کمک کنند و موجب توسعه صنایع کشور شوند باید به اصلاح قوانین قدیمی و ناکارآمد بپردازیم و زمینه را برای توسعه دانش بنیان کشور هموار کنیم.شهرک های صنعتی و پارک های علم و فناوری جهاددانشگاهی باید در خدمت توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور باشند و در خدمت تولید قرار بگیرند و در این حوزه شهرک های صنعتی باید دست از سفته بازی بردارند.

وی همچنین به سوالات مدیران شرکت های دانش بنیان در زمینه افزایش نرخ تسهیلات، مهاجرت نخبگان و موانع و چالش های حوزه دانش بنیان پاسخ داد و بر توسعه ظرفیت ها برای جذب نخبگان و بر ارائه پیشنهادات کاربردی از سوی فعالان در این حوزه تاکید کرد.

کلید واژه ها: فناوری زیست فناوری علم فناوری پارک علم فناوری فناوری استان فناوری استان البرز البرز استان البرز استان بنیان استان


نظر شما :