در دیدار امام‌جمعه یزد با رییس جهاددانشگاهی تاکید شد؛

جهاددانشگاهی تربیت افراد متدین و متفکر را در جامعه رواج دهد/ فعالیت این نهاد بر اساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۴ کد : ۵۷۹۹۶ عمومی تاپ خبر
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در دیدار با رییس جهاددانشگاهی با اشاره به تلاش دشمن برای دور کردن تدین، تفکر و تعقل از جامعه، اظهار کرد: جهاددانشگاهی می‎تواند تربیت افراد متفکر و متدین را در جامعه رواج دهد.
جهاددانشگاهی تربیت افراد متدین و متفکر را در جامعه رواج دهد/ فعالیت این نهاد بر اساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در جریان دیدار با دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی و هیات همراه اظهار کرد: دشمنان استعمارگر از قریب یک‌صد سال پیش بانفوذ در فرهنگ و آموزش کشورمان، سه اصل تدین، تفکر و تعقل را از اصول اساسی پیشرفت و رشد انسان‌هاست را از مردم ما گرفتند و تلاش کردند از این طریق، ایران و دیگر کشورهای اسلامی را وابسته خود کنند.

وی یکی از مراکزی که می‌تواند این سه مهم را دوباره در بین نسل جوان کشور زنده کند، جهاددانشگاهی خواند و گفت: انتظار داریم جهاددانشگاهی تربیت انسان‌های متفکر و متدین را در جامعه رواج دهد.

وی بابیان این‌که پیامبران آمده‌اند تا دفینه‌های عقلی را از عمق جان انسان‌ها بیرون بکشند، گفت: این مهم بدون ترویج تفکر و رشد فکری انسان‌ها حاصل نخواهد شد.

آیت‌الله ناصری به اهمیت همت بلند انسان‌ها در جهت رشد عقلی آن‌ها تاکید کرد و گفت: عقل درواقع چراغ راه انسان‌هاست و اگر به‌خوبی رشد یابد، می‌تواند راهگشای مؤمنان در شبه افکنی دشمنان و شناخت حق از باطل باشد.

وی تاکید کرد: جهاددانشگاهی در این بازه زمانی که همه دشمنان علیه این نظام اسلامی هجمه آورده‌اند،‌ باید تحولی بزرگ را در حوزه پرورش و تربیت انسان‌هایی متفکر، دانش بینان و معتقد به دین از کودکی رقم بزند.

امام‌جمعه یزد در ادامه یکی از مشکلات امروز کشورمان را موضوع تأمین نهاده‌های دامی خواند و گفت: متأسفانه امروز شاهد برخی سودجویی‌ها در این حوزه هستیم که فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرده است لذا از مدت‌ها قبل پیشنهاد تلاش برای خودکفایی کشور در این حوزه را مطرح کرده‌ایم که به نظر جهاددانشگاهی می‌تواند در این رابطه نیز مؤثر واقع شود.

آیت‌الله ناصری همچنین بر خودکفایی کشور در حوزه نساجی تاکید کرد و گفت: خودکفایی در این حوزه می‌تواند سایر بخش‌های وابسته را نیز به رونق بی اندازد و ضروری است از این فرصت‌ها بهره گیریم.

فعالیت جهاددانشگاهی بر اساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه

دکتر «حسین مسلمی نائینی» رئیس جهاددانشگاهی نیز در ابتدای این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی، یک‌نهاد سرنوشت‌ساز  است که می‌تواند با برخورداری از ظرفیت‌های فراوان خود، آینده کشور را رقم بزند.

وی با اشاره به فعالیت دانشمندان و نیروهای توانمند در این نهاد همچون مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی که پرچم جمهوری اسلامی را در دنیا برافراشت، گفت: خوشبختانه اقدامات و برنامه‌های بزرگی در جهاددانشگاهی دنبال می‌شود و سعی شده در استان‌های مختلف کشور بر اساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه، تحولی بزرگ رقم‌زده شود.

دکتر مسلمی نائینی یکی از برنامه‎های در اولویت جهاددانشگاهی را اهتمام به موضوع فناوری‌های نرم خواند و گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در موضوع جنگ نرم، هنر و علوم انسانی در این نهاد فراهم‌شده است.

وی در همین رابطه به فعالیت مجموعه‌های دانشگاهی جهاددانشگاهی مانند دانشگاه علم و هنر یزد اشاره و ضمن تاکید بر خلا اهتمام به علوم انسانی در کشورمان، گفت: علوم انسانی در مقایسه با سایر علوم در بسیاری از امور راهگشاتر عمل می‌کند و لذا سعی داریم توجه بیشتری را به این حوزه داشته باشیم و از دیگر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی مانند مرکز افکارسنجی ایسپا که دقت عمل بالایی در نظرسنجی‌های مهم کشور به نمایش گذشته، نیز در این رابطه بهره گیریم.

دکتر مسلمی نائینی ضمن اشاره دستاوردهای ارزشمند جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف از سلول‌های بنیادی تا ذخایر ژنتیکی و زیستی، گفت: کشور ما دارای گونه‌های فراوانی از گیاه دارویی بعضاً بی‌نظیر است که در همین راستا جهاددانشگاهی در قالب پژوهشکده گیاهان دارویی، دستاوردهای خوبی را تاکنون ارائه کرده است.

 


نظر شما :