توجه به فرهنگ ایثار و شهادت با محتواسازی و هم افزایی رسانه

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۱ کد : ۵۷۹۶۳ عمومی
در نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بر گسترش فعالیت‌ها و توجه به خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا و همچنین فرهنگ سازی ایثار و شهادت با محتواسازی از طریق هم افزایی دو نهاد تاکید شد.
توجه به فرهنگ ایثار و شهادت با محتواسازی و هم افزایی رسانه

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی، 18 خردادماه در نشست با رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به گستره فعالیت‌های این نهاد، اظهار کرد: پیگیر مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تمام زمینه‌ها هستیم.

وی با تاکید بر افزایش مهارت و توانمندسازی خانواده‌ها، افزود: لازم است نیازمندی‌ها دیده شده و در راستای برنامه‌های مشترک گامی برداشته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با تاکید بر استفاده از توان دانشگاهی و استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی، تصریح کرد: آماده همکاری با جهاددانشگاهی برای خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا هستیم.

سیدمحمدحسین سید کاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به تجربه موفق‌ نهاد در حوزه تحقیقاتی و مهارت افزایی، اظهار کرد: توانمندسازی و اشتغال از جمله فعالیت‌هایی است که در نهاد جهاددانشگاهی دیده شده و این نهاد در این زمینه تجربه اندوزی داشته است.

وی با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر بسیار ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی دردستور کار قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه تجربیات خوبی در حوزه توانمندسازی، آموزش و خوداشتغالی داریم که امیدواریم فعالیت‌های مشترکی صورت گیرد، اظهار کرد: از سویی دیگر با توجه به فعالیت دو خبرگزاری در نهاد جهاددانشگاهی، امیدواریم بستری فراهم شود تا تجربیات خانواده‌های شهدا و موفقیت‌های آنان اطلاع رسانی شود تا جامعه بیشتر با این راویان جنگ آشنا شوند.

سیدکاشی یادآور شد: آماده عملیاتی سازی هر نوع قرارداد مشترکی با بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم تا در بخش‌های مختلف تحقیقاتی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی فعالیت اثربخش داشته باشیم.

 

سپیده قلندری، سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنا نیز در این نشست بر آمادگی رسانه برای ترویج و فرهنگ سازی و توجه علمی به مقوله ایثار و شهادت، اظهار کرد: توجه به خانواده‌های شهدا و بیان تجربیات آنان می‌تواند در رسانه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر تدوین برنامه‌ای مشترک رسانه‌ای، افزود: در این راستا می‌توان با محتواسازی و ارائه یادداشت‌های مکتوب و تصویرسازی یک کار مشترک و مستمر ترتیب داد تا شهدای شاخص و خانواده‌های آنان و موفقیت‌هایشان را رسانه‌ای کرد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی