بازخوانی سخنرانی امام خمینی(ره) در جمع بانوان جهاددانشگاهی/تبیین نقش بانوان در صحنه‌های مختلف

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۱ کد : ۵۷۸۲۲ عمومی تاپ خبر
در آستانه سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) نگاهی به سخنرانی، دوم خردادماه ۱۳۶۰ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با حضور بانوان عضو جهاددانشگاهی اصفهان‌ در حسینیه جماران داریم.
بازخوانی سخنرانی امام خمینی(ره) در جمع بانوان جهاددانشگاهی/تبیین نقش بانوان در صحنه‌های مختلف

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در آستانه سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) نگاهی داریم به سخنرانی، دوم خردادماه ۱۳۶۰ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با حضور بانوان عضو جهاددانشگاهی اصفهان‌ که در آن به تبیین نقش بانوان در انقلاب و صحنه‌های مختلف کشور پرداختند.

 

بسم الله الرحمن الرحیم‌

نقش بانوان در انقلاب و صحنه‌های مختلف کشور

آنچه که در ایران بزرگتر از هر چیز بود، تحولی است که در بانوان ایران حاصل شد.

بانوان ایران در این نهضت و انقلاب سهم بیشتری از مردان دارند و امروز هم که در پشت جبهه‌ها مشغول فعالیت هستند، سهم آنها بیشتر از دیگران است و در تربیتی که اشتغال دارند، چه تربیت کودکانشان و چه تربیت خردسالانشان و چه تربیتهایی که در کلاسها و جاهای دیگر مجالس دارند، باز سهم بزرگی در این انقلاب دارند. عواطفی که در بانوان هست مخصوص خودشان است؛ در مردها این عواطف نیست و لهذا، آن چیزی که در پشت جبهه از روی عواطف از بانوان صادر می‌شود، بیشتر و بالاتر و ارزنده‌تر است از آن چیزی که از مردها صادر می‌شود. به موجب عواطفی که بانوان دارند، آنها برای جبهه‌ها کارهای بسیار مفید انجام داده‌اند و انجام می‌دهند و از همه مهمتر اینکه بانوان بعد از انقلاب با تمام کوشش و حفظ عفت و حفظ جهات اسلامی همقدم، بلکه پیشقدم در امور کشور بوده‌اند و بر خلاف آنچه که در رژیم سابق با برنامه‌ریزی از طرف چپاولگران جهان می‌خواستند به سر بانوان ما بیاورند و فاجعه‌ها را چند برابر کنند و بحمد الله، موفق نشدند.

و امروز ما می‌بینیم که بانوان محترم ایران در سرتاسر کشور یک عضو مفید و یک جمعیت متعهد معتقد هستند که به کشور خودشان خدمت می‌کنند و پشتوانه هستند از برای این کشور و من امیدوارم که تمام جهات اسلامی را در نظر بگیرند و با اسلحه ایمان‌ و تعهد به اسلام، این پیروزی را به پیش ببرند و پشتوانه این انقلاب باشند. همان طوری که جوانان را تربیت کردند و به جبهه فرستادند و در عین حالی که مادران جوانانشان در جبهه شهید شده‌اند، با کمال خوشرویی و افتخار، افتخار می‌کنند بر اینکه جوان آنها در راه اسلام شهید شده است و باز هم پیشنهاد می‌کنند که جوانان دیگر هم داریم و به اسلام تقدیم می‌کنیم. این مطلبی است که برای خاطر اسلامی بودن این انقلاب این تحول حاصل شده است. آنها می‌خواستند که بانوان ما را به طور دلخواه خودشان عرضه کنند و این قشر بزرگ کشور را به تباهی بکشند که با تباهی آنها تمام کشور در نسلهای آینده به تباهی کشیده می‌شد.

و خدای تبارک و تعالی بر این ملت منت نهاد و این پیروزی را نصیب کشور ما فرمود که به واسطه تعهد بانوان امیدواریم که در آتیه، پشتوانه این ملت و اسلام محکمتر بشود. و با کوشش شما بانوان محترم، جوانان کشور و کسانی که هم در جبهه [هستند]، بتوانند از عهده جنگ تا پیروزی [بیرون آیند] و هم در داخل و در پشت جبهه‌ها بتوانند به کارهای عمرانی و کارهای دیگری که مفید به حال کشور است قیام کنند. شما را رژیم سابق نشناخته بود. و گمان می‌کرد که بانوان ایران مثل همان چند نفر یا عده معدود منحرفین است و اینها هم به دست آنها می‌شود که انحراف پیدا کنند، لکن بانوان محترم ایران ثابت کردند که دستخوش این طور توطئه‌ها نشده‌اند و نمی‌شوند و ثابت کردند که در دژ محکم عفت و عصمت هستند و جوانان صحیح و نیرومند و دختران عفیف و متعهد به این کشور تسلیم خواهند کرد و هیچ گاه در آن راههایی که قدرتهای بزرگ برای تباه کردن این کشور پیش پای آنها گذاشته بود، نخواهند رفت.

من از خدای تبارک و تعالی سعادت و سلامت همه ملت و همه مردها و زنها و بانوان محترم را خواهانم و امیدوارم که با کوشش شما و با تعهد شما، این کشور به طور چشمگیر به پیروزیهای نهایی موفق شود. سلام و درود بر شما بانوان محترم و بر همه ملت.

منبع:جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۵۵ تا صفحه ۳۵۶


نظر شما :