برگزاری نشست هم اندیشی «روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی»/تاکید بر آموزش‌های مهارتی در این نهاد

۱۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۹ کد : ۵۷۷۹۱ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی در نشست هم اندیشی «روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی» اظهار کرد: در مراکز آموزشی جهاددانشگاهی باید به سمت آموزش های مهارتی، تخصصی و رشته‌های دارای استقبال حرکت کنیم.
برگزاری نشست هم اندیشی «روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی»/تاکید بر آموزش‌های مهارتی در این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست هم اندیشی «روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی» با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر محمدمحسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی این نهاد و روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی امروز، 11 خردادماه برگزار شد.

 

توجه به آموزش‌های مهارتی در جهاددانشگاهی

دکتر مسلمی نائینی در این نشست اظهار کرد: برگزاری این گونه نشست های هم اندیشی برای ارتقای موسسات و مراکز آموزشی جهاددانشگاهی بسیار خوب بوده و یک تصمیم گیری برای آینده است.

وی با اشاره به توجه به موضوعات فرهنگی در مراکز آموشی این نهاد اظهار کرد: جامعه از جهاددانشگاهی انتظار دارد و باید در این زمینه کارهایی در این مراکز انجام شود.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: در این مراکز باید به آموزش های مهارتی، تخصصی و رشته هایی که دارای استقبال است توجه کرد که این موضوع نیز نیاز به همفکری بیشتری دارد.

 

ورود مراکز آموزشی به حوزه‌های مهارتی

در ادامه دکتر غفوریان به ارایه گزارشی از دانشگاه و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: آموزش عالی جهاددانشگاهی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند در تولید علم و فناوری با رویکرد آموزش پژوهش محور و فناور محور از سال 1371 فعالیت خود را آغار کرد و در حال حاضر نیز دارای 2 دانشگاه، 6 موسسه آمورش عالی و 1 دانشکده در سطح کشور است.

وی افزود: آموزش عالی (غیرانتفاعی-غیردولتی) جهاددانشگاهی در حال حاضر دارای 336 کد رشته، 154 هیات علمی تمام وقت، 165 هیات علمی نیمه وقت ، 80 هزار و 76 دانش آموخته و 22 هزار و 256 دانشجوی در حال تحصیل است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با اشاره به این که آموزش عالی علمی – کاربردی این نهاد دارای 37 مرکز فعال در کشور است، بیان کرد: 737 کد رشته، 171 هزار و 379 دانش آموخته، 2 هزار و958 مدرس و 21هزار و 37 دانشجو است.

وی در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد فعالیت آموزشی مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی پرداخت و بر ورود این مراکز به حوزه‌های مهارتی تاکید کرد.

در ادامه این نشست روسای دانشگاه و موسسات آموزشی عالی جهادددانشگاهی به بحث و بررسی موضوعاتی همچون نیاز کشور به نیروی مهارتی و توسعه آموزش‌های مهارت محور، توجه به مراکز آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی، پرهیز از تفکر جزیره ای، سیاست گذاری واحد و دوری از پراکنده کاری، توجه به دانشگاه کنشگر، آسیب شناسی در حوزه آموزش، توجه به موضوعات اولویت دار جامعه، معرفی یک الگو در آموزش عالی توسط جهاددانشگاهی با برنامه ریزی، ایجاد هم افزایی در استان‌ها، توجه به تبلیغ رشته‌های آموزشی مرکز در استان، تعریف مزیت رقابتی برای مراکز آموزش عالی جهاددانشگاهی، توجه به پروژه‌های جدید، جذب دانشجوی خارجی، تغییر در رویکرد با توجه به فضای آموزشی کشور، ایجاد مشوق برای اساتید، تولید محتوا، توانمندسازی اعضای هیات علمی، اولویت دادن به بحث اشتغال فارغ التحصیلان، استفاده از ظرفیت‌های علمی وابسته داخل جهاددانشگاهی، توجه به الگوهای جدید، تدوین نقشه راه، توجه به ارتباط معنادار با واحد، توانمند کردن مدیران با دانش و توجه به فرصت‌های جدید پرداختند.


نظر شما :