انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان

۱۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۲ کد : ۵۷۷۸۹ عمومی
تفاهم‌نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی واحد اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی منعقد شد.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری این واحد سازمانی و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان سه‌شنبه (9 خردادماه 1402) با هدف تحقق اهداف و سیاست‌های کلان توسعه پایدار کشور، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از اکوسیستم‌ها، منابع و جاذبه‌های آبی، ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه آب و همکاری هم‌افزا و چندوجهی در راستای توسعه گردشگری آبی میان دکتر مهدی ژیان پور، رییس جهاددانشگاهی واحد اصفهان از یک سو و مهندس حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از سوی دیگر امضا شد.

دکتر مهدی ژیانپور رییس جهاددانشگاهی اصفهان در این نشست گفت: ما در استان اصفهان بر حوزه مطالعات شهری متمرکز هستیم که براساس مفهوم پایداری، به سه جنبه اجتماعی فرهنگی، کالبدی محیطی و گردشگری اقتصادی توجه دارد.

وی با بیان این که جهاددانشگاهی اصفهان به میزان کاربردی بودن مطالعات تاکید جدی دارد، تصریح کرد: تا زمانی که مطالعات به نیازی پاسخ ندهد، به آن ورود نمی‌کنیم، بر همین اساس ۹۰ درصد از مطالعات ما کارفرما دارد.

رییس جهاددانشگاهی اصفهان افزود: همه جانبه‌نگری و تسهیل‌گری از ویژگی‌های جهاددانشگاهی است و این نهاد به عنوان تسهیل‌گر می‌تواند از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز خصوصی نیز استفاده کند.

وی یکی از ماموریت‌های حوزه آموزش جهاددانشگاهی اصفهان را تکمیل تحصیلات با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت دانست و گفت: در حوزه فرهنگی نیز هدف بالنده کردن دانشجویان برای ورود به محیط واقعی دنبال می‌شود.

ژیانپور بیان کرد: جهاددانشگاهی واحد اصفهان با ملاحظه و وسواس وارد ارتباط با بخش‌های مختلف می‌شود، اما بر اساس تجربه، این ارتباط مستمر و مستدام خواهد بود.

مهندس حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: در استان اصفهان منابع آبی زیادی داریم که می‌توان با رعایت ملاحظات زیست محیطی، از این منابع استفاده کرد، همچنین برخی تاسیسات آبی غیر از تامین آب شرب استان، قابلیت سرمایه گذاری برای گردشگری را دارند که در سنوات گذشته نیز دستورالعملی برای استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها اعلام شد و همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

وی گفت: ما این تفاهم نامه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم همکاری دو جانبه و پیوسته‌ای داشته باشیم.

دکتر علی رائیجیان معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز در این جلسه، ظرفیت شناسی سرمایه‌گذاری را یکی از اهداف مورد انتظار برشمرد و افزود: با توجه به گستردگی جهاد دانشگاهی در سطح کشور، ایجاد این ظرفیت قابل دسترس است.

وی با بیان اینکه صیانت از منابع آبی در دستور اقدام شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است، تصریح کرد: استفاده از ترکیب جذاب گردشگری و آب می‌تواند در رونق اشتغال و رشد تولید را به دنبال داشته باشد. ما این آمادگی را داریم که بخشی از ظرفیت منابع آبی در حوزه آبزی پروری به سمت گردشگری هدایت کنیم.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم ظرفیت سایر بخش‌های موجود را به سمت گردشگری بیاوریم تا با کاهش کمیت و افزایش کیفیت، به سمت سبد اقتصادی غنی‌تری حرکت کنیم که برای گردشگر نیز جذابیت دارد.

 


نظر شما :