عضو هیات رییسه مجلس در اختتامیه مناظره دانشجویان بیان کرد:

ضرورت نهادینه شدن ‌سنت گفت‌وگو در میان ایرانیان

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۰:۱۸ کد : ۵۷۷۷۸ فرهنگی تاپ خبر
دکتر نادری در اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان ایران» جهاددانشگاهی اظهار کرد: امروز نیازمند نهادینه شدن ‌سنت گفت‌وگو در میان ایرانیان هستیم و دانشجویان باید این حرکت را به خوبی پیش ببرند.
ضرورت نهادینه شدن ‌سنت گفت‌وگو در میان ایرانیان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر احمد نادری عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان ایران» جهاددانشگاهی با ابراز خرسندی از حضور در این برنامه به سابقه حضور خود در سازمان جهاددانشگاهی تهران و تشکر از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات، گفت: 11 سال است که این سنت حسنه پایه گذاری شده است و با رفع نقص ها کار خود را ادامه می دهد و این اراده در جهاددانشگاهی وجود دارد.

وی با گرامی داشتن یاد عماد افروغ که نگاه خاصی به بحث دیالکتیک داشت، افزود: از مناظرات می‌توان دو برداشت داشت؛ برداشت اول برداشت حق و باطلی در همه امور است که به صورت فراوان در جامعه دیده می‌شود و هر طرف به دنبال آن است که حق بودن خود را به اثبات برساند که در این نوع برداشت، نگاه صفر و صدی وجود دارد و همه به دنبال اثبات حقانیت خود هستند.

وی ادامه داد: اما نگاه دومی که در این زمینه وجود دارد بحث اصلی گفت‌وگو است که نه برای اثبات بطلان دیگری، بلکه به دنبال این است که بخشی از حقیقت نزد ماست.

وی بیان کرد: دکتر نادری تاکید کرد: امروز در فضاهای دانشگاهی باید رویکرد دوم یا همان رویکرد دیالکتیکی را مدنظر قرار داده و از رویکرد اول فاصله بگیریم که همان مراد مقام معظم رهبری در باب مناظرات دانشجویی است.

دکتر نادری با بیان اینکه مقام‌معظم رهبری تاکید فراوانی در باب آزادی بیان دارند، گفت: البته در این مناظرات باید به سمتی برویم که بیشتر به سمت گفت‌وگوی صحیح و سازنده حرکت کنیم و با نگاه دیالکتیک به سمت مناظرات برویم.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیازمند نهادینه شدن ‌سنت گفت‌وگو در میان ایرانیان هستیم و دانشجویان باید این حرکت را به خوبی پیش ببرند.

 

 


نظر شما :