روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه برتر شد

۰۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۵ کد : ۵۷۵۴۴ عمومی
استاندار کرمانشاه با اشاره به لزوم بیان دستاوردها، گفت: جامعه امروز ما به یک امیدواری واقع بینانه نیاز دارد.
روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه برتر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، محمد طیب صحرایی، سوم خرداد در نشست هم اندیشی روابط عمومی ها و تجلیل از روابط عمومی های برتر استان، با اشاره به اهمیت جهادتبیین و بیان دستاوردها به منظور امیدآفرینی در جامعه، اظهار کرد: همه می دانیم که مشکلاتی در جامعه وجود دارد، اما تنها با گفتن مشکلات کاری از پیش نمی‌رود و باید با بیان دستاوردهای بسیاری که داشته ایم و افق های روشنی که پیش رو داریم، امیدواری واقع بینانه به جامعه تزریق کنیم.

وی با بیان این که تنها با گفتن مشکلات و تلخی ها کاری از پیش نمی رود، گفت: باید در کنار بیان مشکلات و ارائه راهکار برای حل این مشکلات، نقاط قوت و ظرفیت ها و فرصت ها را هم برجسته کرده و به جامعه امید ببخشیم.

صحرایی با بیان این که در استان کارهای خوبی در حال شکل گیری است، عنوان کرد: باید همه تلاش کنیم تا مقدمات یک زندگی سعادتمند و مطلوب را برای مردم استان فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه نقش روابط عمومی ها و رسانه ها را در امیدآفرینی در جامعه بسیار موثر دانست و گفت: رسانه ها و روبط عمومی ها باید در عین تیزبینی و نکته سنجی، دستاوردهای امیدبخش را به جامعه اطلاع رسانی کنند. مردم باید خدمات صورت گرفته را بدانند و از آن انرژی مثبت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها در روند رو به رشد استان می توانند نقش آفرینی کنند، گفت: روابط عمومی ها هم باید به رشد و تعالی سازمان متبوع خود کمک کنند و هم معرف خدمات و دستاوردهای سازمان خود باشند.

صحرایی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید راستگو باشند و از بیان گزارش های خلاف واقع بپرهیزند، گفت: البته اینکه حرف راست را بلندتر و زیباتر بیان کنند، چیز بدی نیست.

وی به سختی های کار روابط عمومی هم اشاره کرد و گفت: رابط عمومی نباید فقط بلندگوی سازمان باشد، بلکه باید گوش شنوا و چشم بینا و مشاور امین سازمان خود هم باشد و اگر ضعفی در سازمان مشاهده کرد به رفع آن و بهبود عملکرد سازمان متبوعشان کمک کند.

علی شعبانی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز با بیان اینکه انتقال پیام به مخاطب یعنی مردم و اقناع آنان کار سختی است، گفت: روابط عمومی ها باید هنرمندانه در راستای انتقال پیام به مخاطب تلاش کنند و در این راه از شیوه مناسب انتقال پیام بهره بگیرند.

وی با اشاره به مطالب عنوان شده از سوی برخی مدیران روابط عمومی ها و رسانه ها در این نشست، گفت: هم روابط عمومی ها و هم رسانه ها از نوع فعالیت رسانه های بدون شناسنامه(فیک نیوزها) ناراضی اند، لذا باید اطلاع رسانی از طریق رسانه های رسمی صورت گیرد.

وی بر توجه به اقتصاد رسانه ها هم تاکید کرد.

عبدالله الماسی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه نیز از روابط عمومی ها بعنوان پیشانی و ویترین سازمانها نام برد و گفت: روابط عمومی ها با مشکلات و کمبودهایی از لحاظ نیرو و تجهیزات گرفته تا نگاه بسته برخی مدیران مواجه اند و در این شرایط سخت به اطلاع رسانی و بیان دستاوردها می پردازند.

وی افزود: البته مدیران خوش فکر و با نگاه باز هم کم نیستند که از روابط عمومی ها حمایت می کنند که قدردان آنها هستیم، اما در مقابل مدیرانی نیز داریم که اعتقاد چندانی به کار روابط عمومی ندارند که از آنان گله مندیم.

الماسی به روند انتخاب روابط عمومی های برتر هم اشاره کرد و گفت: در این فرایند که به منظور تقدیر و ایجاد انگیزه در مدیران روابط عمومی استان صورت گرفت، از 61 مدیر رسانه و خبرنگاران و فعالان رسانه ای براساس 9 شاخص نظرخواهی شد که براساس نتایج آن روابط عمومی های برتر استان انتخاب شدند. 

در این نشست از حامد بهرامیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افشین شورچه مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی، رضا شیرزادی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش، سجاد سلیمانی مدیر روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه، حامد دمیاد مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهاد الیاس پور مدیر روابط عمومی شرکت گاز، ایوب محمدی مدیر روابط عمومی هلال احمر، معصومه شاکری مدیر روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی، معین یزدانی، فرشید صالحی مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی و امیر دولتشاهی مدیر روابط عمومی شهرداری کرمانشاه بعنوان روابط عمومی های برتر استان تجلیل شد.

کلید واژه ها: سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه


نظر شما :