برگزاری مراسم معارفه رییس جدید جهاددانشگاهی کرمانشاه/تلاش این سازمان برای ارزش آفرینی در حوزه های مختلف

۰۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۸ کد : ۵۷۴۸۲ عمومی تاپ خبر
در مراسم معارفه رییس جدید سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه بیان شد: اگرچه سازمان کرمانشاه فعالیت خود را با امکانات و افراد محدود آغاز کرد، اما امروز به یک نهاد بالنده تبدیل شده و به دنبال ارزش آفرینی در حوزه‌های مختلف و کمک به حل مشکلات استان کرمانشاه است.
برگزاری مراسم معارفه رییس جدید جهاددانشگاهی کرمانشاه/تلاش این سازمان برای ارزش آفرینی در حوزه های مختلف

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، آیین معارفه دکتر مسلم حدیدی رییس جدید جهاددانشگاهی کرمانشاه با حضور دکتر مسعود ابراهیمی معاون رییس جهاددانشگاهی و سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان امروز (۴خرداد) در کرمانشاه برگزار شد.

دکتر ابراهیمی در این مراسم با بیان اینکه در دوره جدید، سیاست کلان جهاددانشگاهی تعامل با همه دستگاه‌ها و خصوصا دانشگاه‌ها است، گفت: بنا بر افزایش تعامل با همه دستگاه ها و دانشگاه ها و استفاده از این ظرفیت‌ها برای تحقق ماموریت هایمان را داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال جنگ اقتصادی هستیم، عنوان کرد: در جنگ اقتصادی به راه انداخته شده از سوی دشمنان باید از ابزارهای متناسب با این جنگ استفاده کنیم که ابزار آن دانش و فناوری و تولید ثروت و اشتغال است.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه در اساسنامه جهاددانشگاهی فعالیت‌های فرهنگی برجسته شده، عنوان کرد: مهترین آسیب فرهنگی امروز کشور بیکاری جوانان است که آسیب‌های دیگری را نیز در پی دارد و باید برای مقابله با آن برنامه داشته باشیم.

معاون رییس جهاددانشگاهی با اشاره به سیاست کشور مبنی بر افزایش جمعیت و با بیان اینکه امروزه با کاهش نرخ ازدواج و فرزندآوری مواجه‌ایم، گفت: عدم اشتغال و عدم درآمد کافی بر این موضوع تاثیر گذاشته، لذا باید برای این موضوعات برنامه داشته و در جهت ایجاد اشتغال و درآمد برای جوانان گام برداریم.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه برنامه هایی تدوین شده تا زیست بوم نوآوری و فناوری را فعال کنیم، گفت: فعال شدن این موضوع به اشتغالزایی و تولید ثروت منجر خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه دکتر حدیدی-رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه- فردی خوش فکر، پرتلاش صاحب ایده و خستگی ناپذیر است که برنامه‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف برای این سازمان تدوین کرده، گفت: ما نیز حمایت خواهیم کرد تا این برنامه ها عملی شود. 

 

در ادامه این مراسم دکتر مسلم حدیدی رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: مهمترین رویکرد این سازمان تعامل سازنده با دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها برای کمک به حل مشکلات کرمانشاه است.

دکتر حدیدی با اشاره‌ به جایگاه جهاددانشگاهی، گفت: این نهاد در همان سالهای آغازین انقلاب متولد شد و با روحیه و کار جهادی توانسته اقدامات مهم و موثری را در حوزه‌های مختلف انجام دهد.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های سازمانی برای تحقق اهداف مد نظر مقام معظم رهبری استفاده خواهیم۰ کرد، گفت: روحیه انقلابی بر همه بخش‌های جهاددانشگاهی حاکم است و با هیمن روحیه در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تجاری سازی، تحقیقاتی و ... کارهای قابل توجهی در این مجموعه صورت گرفته است.

دکتر حدیدی سپس به وضعیت جایگاه جهاددانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اگرچه این مجموعه فعالیت خود را با امکانات و افراد محدود آغاز کرد، اما امروز به یک نهاد بالنده تبدیل شده و به دنبال ارزش آفرینی در حوزه‌های مختلف و کمک به حل مشکلات استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی از جمله قیرطبیعی، توجه به مسائل بخش آب و کشاورزی، اشتغال دانش آموختگان، حاشیه نشینی و... از جمله عرصه‌هایی است که جهاد دانشگاهی به خوبی به آنها ورود کرده و دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

وی به لزوم توجه به مسائل فرهنگی در جهاددانشگاهی استان هم اشاره کرد و از ورود به حوزه مساجد یاد و عنوان کرد: در گذشته مساجد کارکرد بالایی در جامعه داشتند که باید این کارکرد را احیاء کنیم که در این زمینه طرحی در جهاددانشگاهی تدوین شده است.

دکتر حدیدی تقویت تعامل سازنده با همه دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و دستگاه‌های استان با هدف کمک به حل مشکلات استان را از رویکردها و اولویت‌های اصلی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم سهمی در رشد و توسعه استان داشته باشیم.

دکتر حدیدی یکی دیگر از ماموریت های اصلی جهاددانشگاهی را کمک به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و با اشاره به آمار بالای بیکاری دانش آموختگان، گفت:  بدنبال ایجاد اشتغال برای جوانان صاحب ایده هستیم که زیرساخت آن نیز در جهاددانشگاهی استان وجود دارد. همچنین باید با اجرای طرح هایی همچون بورسیه شغلی که در دانشگاه رازی بعنوان دانشگاه مادر استان در حال اجراست، دانشجویان را صاحب مهارت کرده تا مشکل اشتغالشان مرتفع شود.

وی به وجود حدود 15 هزار دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی در استان هم اشاره و از آنان به عنوان "طلای فکری" یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت در جهت توسعه استان بیشتر استفاده کنیم.

گفتنی است، در این مراسم از تلاش های یک دهه خدمت بهرام بادکو رییس پیشین سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه تقدیر شد. 


نظر شما :