گرامیداشت بیست و دومین سالروز شهادت شهید جهادگر «ارسلان راحمی»

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۳ کد : ۵۷۱۶۰ فرهنگی
همزمان با فرارسیدن بیست و دومین سالروز شهادت جهادگر ارسلان راحمی، شهید منتسب به جهاددانشگاهی سمنان، در مراسمی یاد و خاطره این شهید والامقام، زنده نگه داشته شد.
گرامیداشت بیست و دومین سالروز شهادت شهید جهادگر «ارسلان راحمی»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، به مناسبت بیست و دومین سالروز شهادت جهادگر ارسلان راحمی، شهید منتسب به جهاددانشگاهی سمنان، مراسمی برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام برگزار شد.

در این مراسم که رییس جهاددانشگاهی استان و معاونان این نهاد، اعضای هیات علمی، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان و جمعی از مدیران و اعضای این نهاد حضور داشتند، مزار شهید منتسب به جهاددانشگاهی، شهید ارسلان راحمی در گلزار شهدای روستای بیابانک شهرستان سرخه، گلباران شد.

شهید ارسلان راحمی(چلوویان) متولد سمنان بعد از پیروزی انقلاب با توجه به انقلاب فرهنگی در بازگشایی مجدد دانشگاه ها نقش موثری ایفا کرد و در سال 1361 به عضویت جهاددانشگاهی درآمد و به عنوان سرپرست گروه دروس عمومی و مدرس معارف خدمت کرد و در جبهه و جنگ و پشتیبانی فعالیت داشت .

شهید ارسلان راحمی در این مدت تا سال 1366 مدیریت جهاددانشگاهی سمنان را برعهده داشت و در سال 1366 با رتبه عالی موفق به اخذ مدرک مهندسی مکانیک شد و در همین زمان مسئولیت بخش فرهنگی جهاددانشگاهی اصفهان را به عهده گرفت.

مهندس راحمی موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی از تهران شد و در سال 1371 به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منصوب شد.

وی در سال 1374 به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه منصوب شد و در سال 1378 به سمت مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و ترابری (حکم اول از سوی آقای مهندس حجتی وزیر راه و ترابری سابق و سپس حکم انتصاب از سوی دکتر دادمان) انجام وظیفه کرد.

شهید ارسلان راحمی در تاریخ 27 اردیبهشت 1380 به همراه وزیر راه و ترابری و تنی چند از معاونان و مدیران کل این وزارتخانه و نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی که عازم استان گلستان بودند در جریان غم انگیز سانحه هوایی و در پروازی به درجه رفیع شهادت نائل شد.


نظر شما :