مدیر مرکز ایسپا جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

محورهای اصلی و راهبردی ایسپا؛ توجه به مسائل روز مبنی بر مسئولیت اجتماعی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰ کد : ۵۶۷۰۱ فرهنگی
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: توجه به مسائل روز مبنی بر مسئولیت اجتماعی، تعامل با سازمان‌های دولتی و خصوصی به منظور شناسایی موضوعات نظرسنجی درون سازمانی و برون سازمانی مورد نیاز آنها، توانمندسازی دانشجویان به عنوان پرسشگر جزء محورهای اصلی و راهبردی ایسپا بوده است.
محورهای  اصلی و راهبردی ایسپا؛ توجه به مسائل روز مبنی بر مسئولیت اجتماعی

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، راضیه آذرنیا افزود:  افکار عمومی آینه‌ای است که فرهنگ و ارزش‌های زنده و جاری جامعه را باز‌ می‌تاباند و از سوی دیگر داوری است که بر اساس وجدان جمعی درباره ارزش‌ها و عملکرد مسئولان ذیربط داوری‌ می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو آگاهی از افکار عمومی در موضوعات یا حوادث خاصی پایه تصمیم گیری صحیح  و اصلاح جامعه و فرهنگ آن و نیز اصلاح عملکرد دستگاه‌ها و مسئولان به شمار‌ می‌رود.

به گفته وی، نظرسنجی بدنبال آگاهی  و تحلیل وضعیت افکار عمومی  است و نتایج آن  در راستای تصمیم گیری برای مقاصد مختلف اقتصادی سیاسی، تجاری، فرهنگی بکار‌ می‌رود.

وی عنوان کرد: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با دو دهه سابقه سنجش افکار عمومی در حوزه‌های مختلف توانسته است به مرکزی معتبر ، پیشرو و امین  در انعکاس دیدگاه‌های مردم  و گروه‌های مختلف اجتماعی تبدیل شود.

آذرنیا اظهار کرد: ثمره فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خراسان رضوی، اجرای بیش از 500 طرح نظرسنجی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در سطوح مختلف محلی، منطقه‌ای و ملی  و آموزش پرسشگران ‌ می‌باشد.

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد:. این مرکز در سال گذشته، 25 طرح نظرسنجی به شیوه تلفنی و حضوری انجام داده است.  تجهیز مرکز به سایت تلفنی  با هدف توسعه نظرسنجی‌های تلفنی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی  تخصصی پرسشگری در راستای توانمند سازی پرسشگران، برگزاری نشست تخصصی «داده کاوی شبکه‌های اجتماعی آنلاین» از جمله اقدامات مرکز افکارسنجی دانشجویان جهاد دانشگاهی در سال گذشته بوده است.

به گفته وی، همچنین در سطح محلی سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک، نمایشگاه بین‌المللی مشهد، شرکت آب و فاضلاب مشهد، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی  از نتایج نظرسنجی بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حوزه نظرسنجی آمادگی دارد  تا با  سازمان‌ها و ادارات استان در زمینه‌های پژوهشی، علمی و نظرسنجی همکاری نماید.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی خراسان رضوی،


نظر شما :