مرحله استانی مسابقات ملی «پایان‌نامه سه دقیقه‌ای» در گیلان برگزار شد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۸ کد : ۵۶۵۳۵ فرهنگی
مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی «پایان‌نامه سه دقیقه‌ای» استان گیلان ۱۲ اردیبهشت‌ماه به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی گیلان در سالن‌ همایش‌های دانشکده پرستاری برگزار شد.
مرحله استانی مسابقات ملی «پایان‌نامه سه دقیقه‌ای» در گیلان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی گیلان، زهرا جنسی دبیر اجرایی مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای استان گیلان ۱۲ اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاح این مسابقات که در سالن همایش‌های دانشکده پرستاری برگزار شد، اظهار کرد: امروز مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای در استان با حضور ۳۸ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

وی با بیان این که این مسابقات برای دومین سال متوالی در گیلان برگزار می‌شود، افزود: در این دوره ۶۰ نفر ثبت‌نامی داشتیم، دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پایان‌نامه‌های خود را از جنبه کاربردی و مهارت‌محوری ارائه می‌دهند، می‌توان گفت سطح پایان‌نامه‌های دریافتی این دوره نسبت به سال گذشته با کیفیت‌تر است.  

جنسی با بیان این که از بنیاد ملی نخبگان استان گیلان به جهت همراهی در معرفی افراد شرکت‌کننده تشکر و قدردانی می‌کنیم، گفت: امروز نمایندگانی از بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری استان حضور دارند و در نهایت پایان‌نامه‌ها جهت استفاده کاربردی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

حبیب محمودی چناری، داور مرحله استانی مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای استان گیلان هم با بیان اینکه این مسابقات فرصت بسیار خوبی برای به اشتراک گذاری تحقیقات دانشجویان است، اظهار کرد: سالانه از پایان‌نامه‌های بسیاری در نظام آموزشی دفاع می‌شود که خیلی از آنها فقط در کتابخانه‌ها و دانشگاه می‌ماند و متأسفانه این تحقیقات به مرحله اجرایی و کاربردی‌سازی نمی‌رسد.

این پژوهشگر پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی گیلان گفت: چنین رویدادهای علمی به دانشجویان فرصت می‌دهد که دستاوردهای علمی خود را ارائه و معرفی کنند، میطلبد دانشگاه‌های مختلف خصوصا دانشگاه مادر هم در این رویداد حضور فعالانه‌تری داشته باشند و با توجه به اینکه هزینه‌ای برای آنها ندارد و می‌توانند با تشویق دانشجویان به شرکت در چنین مسابقاتی زمینه ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه را فراهم کنند.

وی بیان کرد: علاوه‌بر دانشگاه‌ها، صنایع، پارک علم و فناوری هم می‌توانند با حضور در مسابقات پایان‌نامه‌ سه دقیقه‌ای، از تحقیقات کاربردی پژوهشگران جوان و دانشجو مطلع شوند و در راستای اهداف رونق صنایع بهره مطلوبی ببرند؛ پیشنهاد می‌شود پایان‌نامه‌های ارائه شده و منتخب و همچنین نظرات و جمع بندی هیأت داوران این دوره گردآوری شود و در اختیار دانشجویان و شرکت‌کنندگان سال‌های آتی قرار گیرد.

شبنم سهراب‌نژاد، استاد تمام دانشگاه گیلان و یکی دیگر از داوران مرحله استانی مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای گفت: حضور و ارائه دانشجویان در این مسابقات ستودنی است اما برخی آثار دارای نقص هستند که یکی از عوامل آن ضعف امکانات و عدم حمایت از پژوهش‌های دانشجویی است.

وی افزود: پایان‌نامه‌های دانشجویی باید از حالت تئوری و نوشتاری خارج شده و برای اینکه نتیجه بخش و کاربردی شود، به صورت میدانی تحقیقات انجام گیرد که لازمه تحقق این امر همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف و اعتماد آنها به دانشجویان است.

سجاد قاضی، مدرس فن بیان و از دیگر داوران این دوره از مسابقات هم با اشاره به تجربه دومین حضور داوری در مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای در استان، اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی نشان می‌دهد که چقدر پایان‌نامه‌ها کاربردی هستند؛ به عبارتی مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای فرصتی فراهم می‌آورد تا دانشجویان دستاوردهای علمی خود را در مدت زمان محدود به نحو احسنت ارائه کنند که بخشی به توانمندی علمی و بخشی هم به فن بیان آنها در ارائه برمی‌گردد.

امیرحسین طغرلیان، دانشجوی تخصص ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی گیلان و فارغ‌التحصیل دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی و همچنین عضو بنیاد ملی نخبگان که امروز از پایان‌نامه خود دفاع کرد، در خصوص تجربه حضور در این مسابقه گفت: رویدادهای این چنینی باعث تشویق دانشجویان به افزایش تحقیقات علمی شده و به اشتراک گذاشتن پژوهش‌های علمی تجربه‌ای مثبت است که می‌تواند منجربه شکوفایی علمی شود.

کلید واژه ها: سازمان جهاددانشگاهی گیلان


نظر شما :