رییس جهاددانشگاهی در مراسم روز استاد:

دکتر کاظمی آشتیانی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۵۵ کد : ۵۶۴۹۶ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی با اشاره به ویژگی های شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی که در کتاب «روایت یک رویش» آمده است، گفت: وی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت، اگر می خواهیم در هر سازمانی فعال باشیم باید بتوانیم این کار را انجام دهیم.
دکتر کاظمی آشتیانی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مراسم گرامیداشت روز استاد با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی امروز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه همزمان با روز معلم برگزار شد.

دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در این مراسم با اشاره به این که باید جایگاه معلم را قدر دانست، گفت: امروز روز بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری است که حق بزرگی بر بسیاری از معلمان و دانشجویان کشور دارد.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه اگر پیروزی انقلاب اسلامی  رخ داد به لطف هدایت و راهنمایی عزیزانی همچون استاد شهید مطهری بوداست ادامه داد: ماندگاری این استاد شهید به احترامی است که در این روز به معلم و استاد می شود.

وی همچنین با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت: یکی از روش های موثر برای مدیریت جهادی برداشتن دیوار بین رییس و اعضا است.

رییس جهاددانشگاهی با توصیه به خواندن کتاب «روایت یک رویش» که گفتارهایی در رابطه با زیست جهادی دکتر کاظمی آشتیانی موسس پژوهشگاه رویان است،  اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی هایشان از دکتر کاظمی آشتیانی نام می‌برند، وی با کارهایی که انجام داده اند در مجامع علمی جایگاه کشور و جهاددانشگاهی را بالا برده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی که در کتاب «روایت یک رویش» آمده است، گفت: وی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت، اگر می خواهیم در هر سازمانی فعال باشیم باید بتوانیم این کار را انجام دهیم.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه  در وجود وی ناامیدی راه نداشت افزود: با توجه به این که در ژاپن تحصیل کردم به چشم خود دیدم که ژاپنی ها نیز همینگونه هستند و در کارهایشان ناامید نمی شوند.

وی افزود: دکتر کاظمی آشتیانی ارتباط خوبی با نیروهای خود داشت و برای همه احترام قائل بود. بین دوستانش مانند نگین بود.

تاسیس پژوهشگاه رویان جز با روحیه معلمی دکتر کاظمی آشتیانی رخ نمی داد

دکتر یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: امروز در مکانی هستیم و سخن از استاد فرزانه ای است که چنین پژوهشگاهی (پژوهشگاه رویان) را تاسیس کرد که این کار جز با روحیه معلمی رخ نمی داد.

 با بیان اینکه ارتباط آموزش و پرورش با پژوهشگاه رویان زمینه‌ای را فراهم کرد که دانش‌آموزان ما به دنبال علاقه و انگیزه‌شان بروند گفت: امیدواریم این ارتباط در آموزش و پرورش با سرعت بیشتری پیش برود.


نظر شما :