۳۲ دوره آموزشی در طرح توانمندسازی خانوارها برگزار شده است

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۵ کد : ۵۶۲۹۸ آموزش و کارآفرینی
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان شعبه استان قم (ستفا) گفت: جهاددانشگاهی قم در راستای اجرای طرح توانمندسازی خانوارها، برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و برای ۲۰ پیشران اقتصادی شبکه شغلی ایجاد نموده است.
۳۲ دوره آموزشی در طرح توانمندسازی خانوارها برگزار شده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، یاسر شریفی بیان کرد: طرح توانمندسازی خانوارها مبتنی بر توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی استان قم در سال 1401 در قم آغاز شد و یکی از فعالیت‌هایی که در این طرح در نظر گرفته شده است، حلقه مفقوده‌ی بسیاری از فعالیت‌ها، یعنی آموزش است. در واقع از طریق آموزش و ارائه مباحث به روز ظرفیت های اشتغال بالقوه می شود.

وی ادامه داد: آنچه در این میان مهم است، ارائه آموزش های عمومی و تخصصی مرتبط ویژه شرکت کنندگان طرح توانمندسازی خانوار است. این آموزش ها در دو سطح عمومی و تخصصی برای هر دو گروه متقاضیان اشتغال و پیشرانان اقتصادی در نظر گرفته شده است و اساتید به نام و مجرب استان جهت ارائه آموزش های عمومی و تخصصی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که تا کنون 32 دوره آموزشی و تخصصی برای این افراد برنامه ریزی و اجرا شده است گفت: برای پیشرانان اقتصادی طرح توانمندسازی خانوارها، 9 دوره آموزشی عمومی و 12 دوره آموزشی تخصصی در نظر گرفته شده است که تمام پیشرانان طرح در این دوره ها حضور فعال داشته اند.

مدیر شعبه ستفا در استان قم افزود: برای متقاضیان طرح توانمندسازی خانوارها نیز تاکنون نیز 7 دور آموزشی عمومی و 4 دوره آموزشی تخصصی با حضور اساتید مجرب علمی و اجرایی برنامه ریزی شده است.

وی در پایان متذکر شد: طرح توانمندسازی خانوار مبتنی بر توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی در استان قم به کارفرمایی شرکت توسعه تجارت زرفام کیش وابسته به بنیاد علوی و با اجرای جهاددانشگاهی استان قم در حال انجام است.


 

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی قم


نظر شما :