ایجاد مسیر حمایتی مشخص صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۸ کد : ۵۶۲۷۴ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تاپ خبر
سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی در بازدید از پارک علم و فناوری البرز گفت: ایجاد مسیر حمایتی مشخص صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز یک ضرورت است.
ایجاد مسیر حمایتی مشخص صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، دکتر مسعود ابراهیمی سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی و معاونان و مدیران این مجموعه از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی، پارک علم و فناوری البرز و مراکز رشد مستقر در این مجموعه بازدید کردند.
دکتر ابراهیمی در این بازدید با اشاره به اهمیت و جایگاه پارک علم و فناوری البرز گفت: نگاه ما نسبت به پارک و شرکت های دانش بنیان و فناور آن حمایتی است و اساسا شان ما خدمت به واحدهای فناور و دانش بنیان است که تلاش کرده اند در شرایط سخت اقتصادی تولید و اشتغال داشته باشند.
وی ضمن شنیدن مشکلات و چالش های موجود در پارک و نیز شرکت های دانش بنیان و فناور خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که مشکلات پارک علم و فناوری البرز در کوتاه مدت حداقل حل شود و بتوانیم به اهداف خود حداکثر در میان مدت دست یابیم.
دکتر ابراهیمی بر تعاملات برد – برد در این پارک تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم قوانین و مقررات لازم برای حضور موثر، هم افزا و تعاملی بخش خصوصی و پارک علم و فناوری البرز فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از منابع خوب حمایتی از شرکت های دانش بنیان و فناور است گفت: ایجاد مسیر حمایتی مشخص صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز یک ضرورت است.
سرپرست ستفا بر مساله بازار و تجاری سازی به عنوان موضوعی مهم اشاره و تاکید کرد: در برخی زمینه ها مثل تجاری سازی و بازار باید مجموعه شرکت های جوان و با تجربه تعامل و هم افزایی داشته باشند و در تعامل با دستگاه های بالادستی دولتی و بخش خصوصی نیز این تعامل بین پارک و شرکت های دانش بنیان و فناور تقویت شود.
مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز در این نشست به تشریح ماموریت ها، برنامه ها و فعالیت های مجتع شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز پرداخت و خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری البرز هم در زمینه فروش و هم صادرات رتبه اول را در بین پارک های علم و فناوری کشور کسب کرده است.
وی بر حمایت از پارک علم و فناوری البرز تاکید کرد و گفت: این پارک در زمینه حمایت و بودجه رتبه آخر را دارد اما در زمینه شاخص های مختلف ارزیابی موفقیت پارک ها رتبه های اول را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است، دکتر مسعود ابراهیمی سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی و معاونان و مدیران این مجموعه از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری البرز و مراکز رشد مستقر در این مجموعه بازدید کردند و از نزدیک پای صحبت های مدیران و کارشناسان این مجموعه دانش بنیان و فناور نشستند.


نظر شما :