رییس مرکز فعالیتهای قرآنی جهاددانشگاهی:
شرکت ۱۰۰۰ نفر از جوانان کشور در طرح دانشجو معلم قرآن
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، زهرا نقیزاده رییس مرکز فعالیتهای قرآنی جهاددانشگاهی ، امروز هفتم اسفندماه در مراسم اختتامیه طرح دانشجو معلم قرآن اظهار کرد: بعد از انقلاب فرهنگی با بازگشایی مجدد دانشگاهها جهاددانشگاهی فعالیت خود را در سطح دانشگاههای استان انجام داد و اولین کار جهاددانشگاهی در سطح دانشگاهها فعالیتهای قرآنی و برگزاری محافل و کرسیهای قرآنی بود.
وی افزود: از سال ۶۴ با ایجاد یک نوآوری در زمینه فعالیت های قرآنی یک جشنواره ملی قرآنی ویژه دانشجویان را طراحی کرد وتا سال ۸۵ جهاددانشگاهی خود متولی برگزاری این جشنواره بود و از این به بعد چون به مرحله بلوغ رسیده بود به صورت دوره ای به دانشگاه ها واگذار شد.
وی بیان کرد: از سال ۸۲ با راهاندازی بزرگترین و تخصصی ترین خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت خود را ادامه داد.
رییس مرکز فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی اعلام کرد: از سال ۸۷ بعد از دیدار با مقام معظم رهبری، طرح توسعه فعالیتهای قرآنی در جهاددانشگاهی صورت گرفت و حاصل آن این شد که در کنار ایکنا، شش مرکز دیگر تحت عنوان مرکز آموزش، مرکز مشاوره سبک زندگی اسلامی، مرکز رشد و شکوفایی هنر قرآنی، استودیو صوتی و تصویری، مرکز مطالعات میانرشتهای قرآن کریم و مرکز دانشجو معلم قرآن فعالیت خود را ادامه داده است.
وی افزود: باتوجه به نظرسنجی صورت گرفته متاسفانه فارغ التحصیلان ما حتی در مقطع دکترا از روخوانی و روانخوانی قرآن محروم هستند و همچنین دانشجویان با اساتید قرآنی خود کمتر ارتباط میگرفتند.
نقیزاده بیان کرد: در این راستا جهاددانشگاهی دوره دانشجو معلم قرآن را راه اندازی کرد که این طرح سه هدف دانش افزایی، مهارتآموزی و اشتغالزایی دانشجویان را دنبال میکند.
وی افزود: بعد از پایان این دوره ما دانشجویان را میفرستیم که در مرحلهای در سطح خوابگاههای دانشجویی و بعد از آن در سطح مساجد و مدارس اقدام به آموزش قرآن میکنند.
نقیزاده اعلام کرد: تا کنون در اجرای طرح دانشجو معلم قرآن هزار دانشجوی کشور شرکت کردهاند و تا پایان سال گذشته، ۳۰۰ هزار نفر ساعت به این دانشجویان آموزش دادهایم.
وی در پایان بیان کرد: ما در اجرای این طرح هیچ محدودیتی نداریم و هدف ما این است که بتوانیم دانشجویان را با روخوانی و روخوانی قرآن آشنا کنیم.
نظر شما :