رئیس جهاددانشگاهی استان خبر داد:

جذب اعتبار ۶ میلیارد تومانی از منابع استانی بودجه سال ۱۴۰۱ به جهاددانشگاهی آذربایجان غربی

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۹ کد : ۵۶۰۸۱ عمومی
رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: این واحد موفق به جذب اعتبار ۶ میلیارد تومانی از منابع استانی بودجه سال ۱۴۰۱ شده است.
جذب اعتبار ۶ میلیارد تومانی از منابع استانی بودجه سال ۱۴۰۱ به جهاددانشگاهی آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر حسین زاده رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در جلسه شورای پژوهشی واحد با اعلام این مطلب اظهار کرد: پیرو موافقت نامه جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان غربی اعتبار 60 میلیارد ریال برای راه اندازی تولید محصولات فناورانه از فراورده های گیاهان دارویی در مقیاس نیمه صنعتی تخصیص  داده شد.

وی با اشاره به فرآیند این طرح فناورانه  اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از مهمترین رویشگاه­های گیاهان دارویی در کشور است که از نظر تنوع گیاهان دارویی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و خام فروشی یکی از بزرگترین موانع موجود بر سر راه توسعه صنعت گیاهان دارویی است و فرآوری گیاهان دارویی حتی در مراحل اولیه می­تواند ارزش افزوده بالایی را ایجاد نماید. 

وی ادامه داد: توسعه صنایع داروسازی، آرایشی بهداشتی، غذایی و ..... در جهان سبب افزایش میزان تقاضای گیاهان دارویی و معطر گردیده است که اجرای این طرح می تواند بخش مهمی از نیازهای استان را رفع نماید.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: در این فرایند، هدف انجام زنجیره های از فعالیت­ها شامل تولید نهاده، تولید گیاه، تولید محصول ابسولوت و کانکریت گیاهان معطر می باشد.

دکتر حسین زاده ادامه داد:  اسانس مرغوب گل محمدی به اسانس تام معروف است که از ترکیب اسانس های نوع اول و نوع دوم به دست می­ آید و کانکریت در ایران تولید نمی­شود و تمام نیاز کشور به آن از طریق واردات تامین می شود که امید داریم با اجرای این طرح و توسعه آن در اینده بخش مهمی از نیازهای این صنعت مرتفع گردد.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دکتر معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی و دکتر سپهری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در توجه ویژه به اشتغال فناورانه و حمایت از ایده های نوآور و شرکتهای دانش بنیان، این اقدامات را زمینه ساز شکوفایی علمی نوآورانه و رشد اقتصادی فناورانه عنوان کرد.


نظر شما :