ضیافت افطار جهادگران جهاددانشگاهی در مرکز توانبخشی آسایشگاه جانبازان ثارالله/ رشادت‌ها و ایثارگری‌های جانبازان فراموش شدنی نیست

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۴ کد : ۵۶۰۴۴ عمومی تاپ خبر
در ضیافت افطار جهادگران جهاددانشگاهی درمرکز توانبخشی آسایشگاه جانبازان ثارالله، دکتر مسلمی نائینی از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری این جانبازان سخن گفت و آنان را اعضای دانشگاه جهاد نامید و بر کمک واحدهای پزشکی جهاددانشگاهی در زمینه درمانی و توانبخشی به این جانبازان تاکید کرد.
ضیافت افطار جهادگران جهاددانشگاهی در مرکز توانبخشی آسایشگاه جانبازان ثارالله/ رشادت‌ها و ایثارگری‌های جانبازان فراموش شدنی نیست

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دوشنبه 28 فروردین‌ماه 1402، در بیست و ششم روز ماه مبارک رمضان، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با همراهی معاونان و برخی از مدیران ارشد این نهاد با حضور در مرکز توانبخشی آسایشگاه جانبازان ثارالله، روزه خود را در کنار برخی از جانبازان این آسایشگاه افطار کردند.

جانبازان اعضای دانشگاه جهاد هستند
دکتر مسلمی نائینی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برپایی این ضیافت افطار از جانبازان به‌عنوان شهدای زنده نام برد که می‌توان از آنها درس گرفت.

وی بابیان اینکه رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری این جانبازان بسیار ارزشمند است و باید از تجربیات آنها در جهاددانشگاهی استفاده کنیم ادامه داد: جانبازان اعضای «دانشگاه جهاد» هستند و این وظیفه را در جهاددانشگاهی برای خود قائل هستیم که در خدمت این عزیزان باشیم.

دکتر مسلمی نائینی بر کمک واحدهای پزشکی این نهاد در زمینه درمانی و توانبخشی به جانبازان این مرکز تاکید و با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف و در راستای رفع نیازهای کشور ادامه داد: جهاددانشگاهی به‌عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی کارهای بزرگی را در زمینه‌های علمی، آموزشی، پزشکی، فنی و مهندسی و فرهنگی انجام داده است. 

رییس جهاددانشگاهی در پایان سخنانش بابیان اینکه در آستانه عید سعید فطر هستیم و این روز را خدمت تمام جانبازان عزیز تبریک می‌گویم عنوان کرد: در شرایط فعلی قبول مسئولیت بسیار سخت است و از جانبازان می‌خواهیم که ما را برای پیشبرد امور دعا کنند، تا شرمنده خانواده شهدا و شما جانبازان عزیز نباشیم.

نگهداری از جانبازان ضایعات نخاعی در آسایشگاه جانبازان ثارالله


شایان‌ذکر است، مرکز توانبخشی آسایشگاه جانبازان ثارالله یکی از چهار آسایشگاه در سطح تهران است که مسئولیت نگهداری از جانبازان ضایعات نخاعی را بر عهده دارد.

آسایشگاه ثارالله از سال ۱۳۶۱ در اختیار جانبازان قطع نخاعی کمری و گردنی قرار گرفت و در حال حاضر جانبازی از همان سال روی تخت‌های این آسایشگاه بستری هستند.

در حال حاضر ۲۵ جانباز در این مرکز به شکل ثابت نگهداری می‌شوند که ۱۷ نفر آنها قطع نخاع کمری و هشت نفر قطع نخاع گردنی هستند. ۹۰ پرسنل در ۳ شیفت به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارایه می کند.

مسئولین حال ما را  بپرسند!
همایون امیری که سال ۶۳ بعد از آزادسازی مهران به‌افتخار جانبازی نائل‌آمده است در گفت‌وگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی مهم‌ترین انتظارش از مسئولان را  تهیه امکانات درمانی دانست و گفت: مسئولین حال ما را  بپرسند، مدتی است که رفت‌وآمدها بسیار کم شده است.

مشکل تهیه داروهای موردنیاز جانبازان
حسین آقایی از دیگر جانبازان آسایشگاه ثارالله که در سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ مجروح شده است بابیان اینکه مسئولین در وهله اول به مشکلات مردم رسیدگی کنند و در کنار آن نگاهی نیز به جانبازان داشته باشند عنوان کرد: یکی از این اصلی‌ترین مشکلاتمان تهیه دارو است، داروها را بیاید از چند داروخانه خاص تهیه کنیم که تردد در شهر و تهیه این داروها برای بسیاری از جانبازان مشکل است. بهتر است که خود آسایشگاه داروخانه داشته باشد و داروی موردنیاز جانبازان را تهیه کند.

به ورزش و شادابی جانبازان بیشتر توجه شود
سید شهاب‌الدین بسطام تبار که او نیز در سن 21 سالگی و در عملیات والفجر ۸ سال 1364 قطع نخاع شده است، به کم شدن تسهیلات جانبازان اشاره کرد و افزود:  به نیازهای روزمره این گروه باید بیشتر رسیدگی شود، باید به ورزش جانبازان بیشتر توجه شود تا آنها کمتر مریض شده و شاداب باشند.

جانبازانی که در خانه بستری هستند را فراموش نکنید
فاضل شایسته نیا جانباز ۷۰ درصدی قطع نخاع نیز بابیان اینکه ارتباط مسئولان با جانبازان کمرنگ شده است ادامه داد: در آسایشگاه، هرازگاهی مسئولان می‌آیند اما جانبازانی که در خانه بستری هستند دسترسی‌های کمی برای بیان مشکلاتشان دارند و باید ارتباط با جانبازان قوی‌تر شود. 

وی از بیمه تکمیلی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات نام می‌برد و بیان می‌‎کند: متأسفانه بیمه تکمیلی وضعیت مناسبی ندارد و تاکنون شاهد بی‌انضباطی‌ها و کیفیت پایین خدمات بودیم که باوجود اعتراضات رسیدگی آن‌چنانی نشده است.

گفتنی است، در حاشیه برگزاری این ضیافت افطار، برخی از جانبازان در گفت‌وگو با مدیران جهاددانشگاهی مخصوصاً در حوزه پزشکی به بیان مشکلات خود در زمینه درمان ناباروری، زخم‌ها، سلول‌های بنیادی و... پرداختند.

خانواده جهادگر شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی تقوی از میهمانان ویژه این ضیافت افطار بودند؛ ضیافتی که پس از صرف افطار با گپ و گفت دوستانه تعدادی از جانبازان با رییس و مدیران جهاددانشگاهی ادامه یافت و با گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی دکتر مسلمی نائینی


نظر شما :