رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان:

آماده گسترش تعاملات خود با مجموعه میراث فرهنگی هرمزگان هستیم

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۸ کد : ۵۴۹۶۶ عمومی
رییس جهاددانشگاهی هرمزگان گفت: آماده گسترش تعاملات آموزشی و پژوهشی خود با مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هستیم.
آماده گسترش تعاملات خود با مجموعه میراث فرهنگی هرمزگان هستیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی هرمزگان، محمد دل‌پسند، در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به وجود مرز دریایی وسیع و انواع جاذبه‌های سیاحتی و گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی، دریایی و ... در هرمزگان، پذیرش مسئولیت مدیرکلی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کاری سخت، طاقت‌فرسا و قابل‌تقدیر است.

وی افزود: امیدوارم در دوره جدیدی که در مجموعه میراث فرهنگی استان آغاز شده با تعامل و هم‌افزایی که بین همه دستگاه‌ها به خصوص در سطح ارشد حاکمیت استان صورت می‌گیرد، بتوانیم شاهد شکوفایی و بالندگی مجموعه صنعت گردشگری استان باشیم.

رییس جهاددانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: بین مجموعه جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی استان هرمزگان تاریخی از همکاری‌ها وجود دارد که از جمله آن می‌توان به حوزه آموزش حوزه صنعت گردشگری اشاره کرد. بیش از یک دهه است که با پذیرفتن مسئولیت آموزش‌های تخصصی گردشگری در حوزه صنعت گردشگری استان وارد عمل شدیم. قضاوت در خصوص میزان موفقیت و کیفیت عملکرد خود در این حوزه را به اهل‌فن می‌سپاریم اما معتقدیم ظرفیت‌های تعامل و همکاری بین این دو نهاد بسیار وسیع‌تر از ایفای نقش آموزشی ماست.

دل‌پسند بیان کرد: جا دارد که تعاملات بین دو دستگاه به بخش پژوهش‌های گردشگری نیز تسری پیدا کند. در مجموعه جهاد دانشگاهی کشور یک پژوهشکده گردشگری مشغول فعالیت است که در نوع خود از حیث تعداد اعضای هیئت‌علمی کم نظیر است و ما نیز تعاملات علمی خوبی با این پژوهشکده داریم. در حوزه فعالیت‌های استارت‌آپی، ایده‌شو و ارائه راهکارها برای رونق فناورانه صنعت گردشگری نیز  در سالهای گذشته اقدام های خوبی در مرکز رشد جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: تلاش ما بر این خواهد بود که توان ملی خود را در راستای کمک به مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان به خدمت بگیریم تا بتوانیم نقش‌آفرینی مؤثرتری در این حوزه داشته باشیم. در خصوص توسعه بخش آموزشی نیز در راستای نیازهای این مجموعه، آماده سرمایه‌گذاری هستیم.

رییس جهاددانشگاهی هرمزگان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و ریاست این دستگاه، ابراز امیدواری کرد که این دیدار فتح بابی در راستای گسترش تعاملات بین دو دستگاه باشد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی هرمزگان


نظر شما :