کارگاه اصول و روش های تولید محتوای آموزشی دیجیتال در حوزه سلامت با استفاده از نرم افزار کمتزیا برگزار شد

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۸ کد : ۵۴۸۷۶ آموزش و کارآفرینی
کارگاه «کارگاه اصول و روش های تولید محتوای آموزشی دیجیتال در حوزه سلامت با استفاده از نرم افزار کمتزیا» به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی (مرکز تحقیقات سنجش سلامت) با حضور جمعی از دانشجویان، متخصصان حوزه سلامت و سایر علاقمندان برگزار شد.
کارگاه اصول و روش های تولید محتوای آموزشی دیجیتال در حوزه سلامت با استفاده از نرم افزار کمتزیا  برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، کارگاه « اصول و روش های تولید محتوای آموزشی دیجیتال در حوزه سلامت با استفاده از نرم افزار کمتزیا»10اسفند ماه سال جاری به همت پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی (مرکز تحقیقات سنجش سلامت) به صورت مجازی با حضور جمعی از دانشجویان، متخصصان حوزه سلامت و سایر علاقه مندان برگزار شد.

در این کارگاه در ابتدا آرزو دهقانی دانشجوی دکتری تخصصی رشته سلامت در بلایا و فوریت ها به معرفی نرم‌افزار های ضبط صفحه نمایش اشاره کرد.

این نرم افزارها ابزارهایی هستد که امکان ضبط صفحه نماش و ویرایش آن را فراهم می کند. در این خصوص چند نرم افزار

در دسترس معرفی گردید و نقاط قوت و محدودیت های هر یک به طور جداگانه ارایه شد.

در ادامه، دکتر فاطمه زارعی استادیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس در مورد اهمیت فعالیت تولید محتوای آموزشی دیجتال صحبت کرد و گفت: امروزه استفاده از محتواهای آموزشی به عنوان یکی از مهم ترین اجزای فرایند آموزش است و به این مطلب اشاره کرد که امروزه به کمک نرم‌افزارهای مختلف می توان ویدیوهای تعاملی ایجاد کرد و اثربخشی آموزش را چند برابر افزایش داد.

وی در ادامه اضافه کرد که دنیا در حال پیشرفت به سوی دو موضوع اساسی در بحث آموزش دیجیتال است که عبارتند از یادگیری خرد و یادگیری نانو. هر دوی این موضوعات ایجاب می کند که مبحث آموزش باید در قالب های کوچک و متمرکز ارائه شود. این نکته به خوبی با استفاده از نرم افزار کمتزیا قابل اجرا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در این کارگاه به تدریس نرم افزار کمتزیا پرداخت و علاوه بر آشنایی با قابلیت‌ها و امکانات موجود در نرم‌افزار، نحوه ضبط ویدیو، آشنایی با بخش ویرایشگر، ویرایش مقدماتی ویدیوها، متحرک سازی و استفاده از افکت‌های مختلف، آموزش نحوه تبدیل صدا به متن، اضافه کردن زیرنویس به ویدیوها، ارزیابی نهایی و دریافت فایل خروجی پرداخت.

شرکت کنندگان در این کارگاه ضمن آموزش نحوه کار با نرم افزار فرصت یافتند تا با نرم افزار فوق کار کنند و نقاط ضعف و اشکالات کار خود را در عرصه عمل برطرف کنند.

پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در تلاش است بر اساس نیازهای آموزش گروه های تخصصی حوزه سلامت، کارگاه ها و دوره های آموزشی کاربردی برای متخصصان این حوزه برگزار نماید و توانمندی آنان را در این زمینه افزایش دهد.

کلید واژه ها: پژوهشکده علوم بهداشتی


نظر شما :