برگزاری نشست تخصصی« چله دوم انقلاب ؛فصل نقش آفرینی جوانان» در آذربایجان غربی

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۹ کد : ۵۳۷۸۲ فرهنگی
به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی نشست تخصصی حضوری و آنلاین چله دوم انقلاب ؛فصل نقش آفرینی جوانان برگزار شد.
برگزاری نشست تخصصی« چله دوم انقلاب ؛فصل نقش آفرینی جوانان» در آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی،  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و پیام نور استان آذربایجان غربی در این نشست گفت: حضرت امام خمینی (ره )انقلاب اسلامی را با تکیه برجوانان شروع کرد و اساس  پیروزی این انقلاب با تکیه بر جوانان شکل گرفت.

حجت الاسلام دکتر بیگی ادامه داد : در طول چهار دهه گذشته از عمر انقلاب هر جا جوانان وارد کار شده اند و پای کار بوده اند در آن عرصه ها پیروز و برتر بوده ایم و هر جایی به این قشر کمتر توجه شده و یا حضور آنان کمرنگ بوده است آن طرح و کار با شکست مواجه شده است .

وی که در نشست فرهنگی آنلاین و حضوری چله دوم انقلاب ؛فصل نقش آفرینی جوانان در جمع دانشگاهیان و دانشجویان فعال فرهنگی  سخن می گفت افزود : بخاطر همین حساسیت و حضور پررنگ و اهمیت جوانان و نقش آفرینی آنان است که دشمن همین نقطه را مورد هدف قرارداده و محل اجتماع این عزیزان یعنی فضای مجازی را مورد هجمه و تمرکز توطئه ها و دسیسه های خود قرار داده است .

این استاد دانشگاه جنگ هشت ساله تحمیلی به ایران،جنگ های نیابتی مانند ترورها،جنگ داخل شهری مثل فتنه 88 یا اغتشاشات اخیر و جنگ نرم مانند کشته سازی را چهار توطئه بزرگ دشمن بر علیه کشور برشمرد و گفت : ایران اسلامی با تکیه بر جوانان برومند خود در همه موارد دشمن را با شکست و اضمحلال مواجه شاحته است .

وی ادامه داد : تثبیت قدرت ملی و قدرت سرزمینی ،ارتقای قدرت منطقه ای  و درنهایت تثبیت قدرت جهانی، ایران اسلامی را به یکی از وزنه های اقتدار جهانی تبدیل کرده است .

دکتر بیگی با طرح این پرسش که آیا ملت ایران برای رفاه  و بهبود اقتصادی انقلاب کردند؟ گفت : نه به هیچ وجه اینگونه نبوده است هر چند رفاه و اقتصاد شکوفا نیز یکی از خواسته ها بوده است اما آنچه که ملت و انقلاب دنبال می کرده اند انسان سازی بوده است  و بواسطه همین روح انسان سازی این انقلاب ست که در کشورهای مختلف موج اضافه شدن به افراد بیدار  و انقلابی افزوده شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای پیام نور و فرهنگیان ارومیه تاکید کرد: ماهیت انقلاب  اسلامی صرفا  بیرون راندن استعمارگران نبود  بلکه مقابله با مستکبران عالم و دستگیری از مستضعفان عالم  است.

دکتر بیگی توجه به رضایت مردم و جلب رضایت مردمی را از اهم خواسته ها و منویات رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت : تمامی دولتمردان و مسئولین وظیفه دارند که حتی از وقت وام گرفته و تمرکز و تاکید خود را بر جلب رضایت مردم قرار دهند.

گفتنی است، این نشست تخصصی به همت معاوت فرهنگی جهاددانشگاهی و بمناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی


نظر شما :