مراسم تکریم و تجلیل از پدر شهید علیرضا صادقی جو در ارومیه

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۹ کد : ۵۳۵۸۶ فرهنگی
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی تعدادی از همکاران و اعضای  جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی با حضور در منزل پدر شهید علیرضا صادقی جو ضمن تجلیل و بزرگداشت مقام شامخ این شهید والا مقام از  سالها صبر و استقامت و پایداری پدر بزرگوار این شهید تقدیر  و تشکر کردند.
مراسم تکریم و تجلیل از پدر شهید علیرضا صادقی جو در ارومیه

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی  این مراسم که در فضایی معنوی و آکنده از حزن و اندوه روز درگذشت حضرت زینب س همراه بود حاج آقا کرمعلی صادقی جو پدر بزرگوار این شهید به ذکر مصیبت و مداحی پرداختند .

در پایان این مراسم روحانی لوح تقدی رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و هدیه ای به رسم یادبود به این پدر بزرگوار اهدا شد .

گفتنی است دو تن از پسران این پدر و مادر شهید صادقی جو به رحمت ایزدی رفته و نوه ایشان وظیفه نگداری و مراقبت از این پدر بیمار را برعهده دارد .

شهید علیرضا صادقی جو در بیست و دوم اسفند سال 1344 در شهرستان ارومیه، ‌در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. پس از طی دوران طفولیت، در ضمن تحصیل به فرا گرفتن نوحه خوانی و مداحی مشغول شد. تحصیلات خود را تا دوم راهنمایی ادامه داد و سپس ترک تحصیل کرد و به شغل خواربار فروشی مشغول شد.

او فرد مومن و متدینی بود و در انجام احکام و فرایض دینی کوتاهی نمی کرد. از طرفی فردی انقلابی بود و در راهپیمایی‌های باشکوهی، که توسط مردم مسلمان و انقلابی صورت می گرفت، شرکت فعالی داشت و در پایگاه های محله به نگهبانی مشغول بود.

با آغاز جنگ تحمیلی عراق و تجاوز به سرزمین مقدس اسلامی، شهید «صادقی جو» برای انجام خدمت مقدس سربازی در لشکر عاشورا، در سمت دژبانی مشغول به خدمت شد و از طریق بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عازم جبهه های حق علیه باطل گردید. در چندین عملیات، از قبیل کردستان و جبهه جنوب شرکت کرد. او همواره از رشادت ها و مبارزات همرزمانش در جبهه ها سخن می گفت.

پدر شهید صادقی جو در خاطره ای از ایشان نقل می کند: «ایشان دفعه اول به منطقه کردستان رفتند و بعد از3 ماه آمدند تا به جبهه جنوب بروند. صبح که بیدار شدم نماز صبح بخوانم، دیدم از نمازخانه مثل اینکه صدای آواز می آید. یواش رفتم دیدم در سجده گریه و دعا می کند. فردا صبح هم بار دیگر صدای گریه و دعایش را شنیدم. در سر سفره مادرش گفت: «علی رضا پسرم مثلی است که می گویند هوسدی - بسدی». گفت: «مادر کاش می گذاشتند زنها به جبهه بیایند تا می دیدی انسانیت، حقیقت، صفا و صمیمیت و خداشناسی در جبهه ها است».

شهید علیرضا صادقی جو سرانجام در بیست و سوم تیرماه سال 1361، در عملیات رمضان در منطقه جنوب کشور به درجه رفیع شهادت نایل گردید و پیکر مطهر ایشان بعد از چندین سال پیدا و به خاک سپرده شد.

 

کلید واژه ها: دهه فجر 1401


نظر شما :