تولید «موم صنعتی قالب گیری» توسط شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه

«ایران استوار، ۴۴ سال افتخار»
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۰ کد : ۵۳۳۳۳ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تاپ خبر
شرکت دانش بنیان هایا شیمی رازی مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه توانسته با تولید موم صنعتی قالب گیری به اولین تولید کننده این محصول درکشور تبدیل شود و پاسخگوی نیاز حساس ترین صنایع کشور از جمله صنایع نظامی، نیروگاهی و هواپیمایی باشد.
تولید «موم صنعتی قالب گیری» توسط شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، مهدی روشنی مدیرعامل این شرکت در تشریح ویژگی های این محصول گفت: موم صنعتی قالب گیری یک نوع نانوکامپوزیت است که برای ساخت قطعا حساس در صنایع نظامی، هواپیمایی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: درحقیقت با استفاده از این نانوکامپوزیت ابتدا قالب قطعات حساس (مانند قطعات اسلحه یا پره های توربین) ساخته می شود و سپس با استفاده از این قالب، قطعات فلزی آن‌ها تولید می شود.

این فناور بیان کرد: ساخت این محصول انحصارا در اختیار سه کشور آمریکا، آلمان و انگلیس قرار دارد و ما توانسته ایم چهارمین کشور در زمینه تولید این محصول در جهان و اولین در آسیا تبدیل شویم.

روشنی با اشاره به مشابهت کیفیت این محصول با نمونه های خارجی آن اظهار کرد: مزیت مهم این محصول داخلی قیمت پایین آن است که حدود یک سوم نمونه های خارجی است.

وی با بیان اینکه تمام مواد اولیه این محصول در داخل تولید می شود گفت: هم اکنون با حساس ترین صنایع کشور از جمله مپنا و وزارت دفاع در حال همکاری هستیم.

روشنی گفت: همچنین هدلینگ نفتی OTCC از مشتریان ما هستند که برای ساخت پره های توربین از محصولات ما استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت "هایا شیمی رازی" در پایان ظرفیت تولید سالانه این محصول را 35 تن در سال عنوان کرد و افزود: با توجه به این که محصول کاربردهای دوگانه دارد و از آن در صنایع نظامی استفاده می شود صادرات آن قدری با چالش مواجه است و در حال حاضر تمام تولیدات در صنایع داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

کلید واژه ها: دهه فجر 1401


نظر شما :