بازدید مشاور و نماینده وزیر علوم تحقیقات و فناوری از دانشگاه علم وهنر جهاددانشگاهی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم وهنر، در دومین دور سفر رییس جمهور به استان یزد، دکتر سهرابی مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نماینده تام الاختیار ایشان ضمن بازدید از این دانشگاه در نشستی با حضور رییس دانشگاه، هیات رئیسه و همچنین روسای دانشکده ها شرکت نمود.
در ابتدای نشست، دکتر محمود اشعاری رییس دانشگاه علم و هنر، به ارائه گزارشی از نحوه عملکرد و فعالیت های دانشگاه علم و هنر پرداخت.
وی اشاره کرد که یکی از اهداف کلان دانشگاه علم و هنر در سال های اخیر تقویت اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و فارغ التحصیلان بوده و بدین منظور با همت معاونت های مربوطه؛ آموزش های این دانشگاه مبتنی بر مهارت افزایی و ارتباط دانشجویان با بازارکار شده است.
اشعاری تصریح کرد: ایجاد تفاهم نامه و قراردادهای مختلف با محیط های کسب و کار در استان و منطقه، اخذ مجوز رشته هایی که با زیست بوم اشتغال و کارافرینی منطقه ای و استانی همراه بوده، تناسب رشته ها با پتانسیل مراکز علمی و فرهنگی جهاددانشگاهی، ایجاد دوره های کوتاه مدت تخصصی در راستای آشنایی دانشجویان با بازار کار و ... از جمله فعالیت های اخیر این دانشگاه در راستای به فعلیت رسیدن اهداف مذکور است.
وی از طرفی راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه مشترک با پارک علم و فناوری یزد، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان میراث فرهنگی را در راستای تعامل دانشجو و فارغ التحصیلان با شرکت های دانش بنیان دانست.
از دیگر موارد مهمی که دکتر اشعاری در این نشست اظهار کرد: بیان دغدغه دانشگاه در مسایل فرهنگی دانشجویان و همچنین تمرکز بر مسئولیت اجتماعی این دانشگاه در استان بود. درخواست اختصاص سرانه فرهنگی به دانشگاه های غیر انتفاعی از موضوعاتی بود که در این سفر از سوی دانشگاه در حال پیگیری است.
در پایان نشست دکتر سهرابی با توجه به این که وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، وزیری جهادی و عملیاتی است گفت: پیشنهادات مطرح شده از سوی دانشگاه ها نیازمند ارائه پیشنهادات عملیاتی، منطقی، ملموس و قابل اندازه گیری است و در این صورت موارد مطرح شده قابل پیگیری نیز می باشد.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها باید با تحلیل آینده، روندها و با تمرکز بر آینده پژوهی به توسعه گروه های آموزشی بپردازند.
دکتر سهرابی ضمن اشاره به چابکی قابل توجه مراکز آموزش عالی خصوصی، خواستار ارایه الگویی موثر در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی برای زیر نظام های مربوط به خود شد.
نظر شما :