استقرار دبیرخانه کانون هماهنگی کاشی و سرامیک کشور در جهاددانشگاهی یزد
به گزارش روابط عمومی جهددانشگاهی یزد، دبیرخانه کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار کاشی و سرامیک کشور در پژوهشکده مواد نوین سرامیکی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد استقرار یافت.
سید حسین میرحسینی رئیس هیات مدیره این کانون و مسئول پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی یزد ضمن تایید این مطلب، اظهار کرد: کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار سرامیک و کاشی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و با هدف تقویت ارتباط میان صنایع سرامیک و کاشی و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری و جهت نیل به اقتصاد مقاومتی به ویژه سیاستهای کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مصوب ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و در اجرای بند دوم از ماده چهارم آییننامه مصوب آن ستاد در خصوص تأسیس و فعالیت کانونهای هماهنگی دانش، صنعت و بازار به منظور تحقق نقشه جامع علمی کشور، تشکیل شده است.
وی در مورد اهداف اصلی تشکیل این کانون نیز گفت: این اهداف با تکیه بر علم، فناوری و نوآوری و متناسب با زمینه تخصصی فعالیت کانون مشتمل بر افزایش همگرایی، هماهنگی و همافزایی بین عناصر تأثیرگذار یا حوزههای فاقد متولی در شکلدهی و توسعه نظام ملی نوآوری و ارتقاء تعامل میان نهادهای عرضه و تقاضای فناوری، شناسایی چالشها، تدوین راهکارها و ارائه پیشنهاد برای رفع موانع توسعه صنعت و بازار با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان و نیز کمک به ایجاد مزیت رقابتی مبتنی بر فناوری و نوآوری در سطح بنگاههای تولیدی و خدماتی، و بهبود فضای کسب و کار کشور متناسب و تقویت و توسعه تعاملات بینالمللی با نهادهای اقتصادی، صنعتی و فناوری سایر کشورها به منظور توسعه بازار و صنعت متناسب با زمینه تخصصی فعالیت کانون تدوین شده است.
میرحسینی از وظایف اصلی کانون نیز به تهیه و تدوین نقشه راه، برنامههای عملیاتی و رویههای اجرایی کانون و پیادهسازی و بکارگیری آن، تسهیل دسترسی مخاطبان به بانکهای اطلاعاتی تخصصی مورد نیاز متناسب با زمینه تخصصی فعالیت کانون و ارایه خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاورهای و نظارتی به بنگاههای اقتصادی، سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی و سایر بازیگران اصلی حوزههای مرتبط با زمینه فعالیت کانون اشاره کرد.
رئیس هیات مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار کاشی و سرامیک کشور، کمک به رفع چالشهای بنگاههای اقتصادی در زمینه تخصصی فعالیت کانون، از طریق بازارسازی و ایجاد فرصت بازار محصولات فناورانه و نوآورانه، و ارائه پیشنهاد طرحهای زیربنایی، ملی و تجاریسازی به مراکز علمی و فناوری و سایر را از دیگر این وظایف خواند.
نظر شما :