در راستای توانمندسازی و بهبود کسب‌وکار بانوان؛

کارگاه‌های "کارآفرینی" برگزار شد

۰۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۶ کد : ۴۹۵۸ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
به همت جهاددانشگاهی اردبیل و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان، کارگاه آموزشی "کارآفرینی" برای آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای، چهارشنبه ۳ بهمن ماه در سالن جلسات شیخ صفی استانداری برگزار شد.
کارگاه‌های "کارآفرینی" برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، در آغاز این کارگاه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: کارگاه‌های کارآفرینی در راستای توانمندسازی، تسهیل‌گری و ساماندهی و بهبود کسب و کار بانوان در جهت ایجاد اشتغال پایدار برگزار می‌شود.

فریبا محمدلو با بیان اینکه این کارگاه‌ها به صورت متفاوت و تعاملی، با همکاری جهاددانشگاهی استان و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل برگزار می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم بانوان بتوانند با حضور و عملکرد موفق خود، نقش خود را در جامعه پررنگ‌تر کنند.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانوان بیشتر وارد عرصه اقتصادی شده‌اند و باید توانمندی خود را در این حوزه نشان دهند، خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه در حال حاضر 54 واحد صنعتی استان اردبیل توسط بانوان اداره می‌شود.

محمدلو افزایش تسهیلات اشتغالزایی بانکی توسط بانوان را  نشان دهنده ورود و فعالیت آنها در این عرصه است خاطرنشان کرد: زنان باید در تصمیم گیری به ویژه در امور مربوط به توزیع کار، منابع، درآمد و هزینه، مشارکت بیشتری داشته باشند و چنین مشارکتی از طریق سازمان‌هایی که خود زنان تشکیل می‌دهند و عضویت در سازمان های دیگر امکان پذیر است.

در ادامه این کارگاه مدرس و تسهیل‌گر رویداد کارآفرینی، حل مسائل و تصمیم‌گیری درست پیرامون زندگی را راهی برای موفقیت در تداوم کسب و کار عنوان و تصریح کرد: تکنیک‌های خلاقیت به عنوان ابزاری برای رشد و افزایش توان حل خلاقانه مسئله است.

رامین نیلوفری با بیان اینکه خلاقیت از مهم‌ترین و اساسی‌ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی‌ترین عامل ایجاد ارزش است، اضافه کرد: خلاقیت نوعی تکاپوی فکری و ذهنی برای دستیابی به اندیشه‌های نو است که باید هر فرد آن را در خود تقویت کند.

وی به دنبال راه حل صحیح گشتن، اضافه کردن مفروضات نادرست به مساله، ترس از اشتباه و شکست، دنبال کردن کورکورانه قواعد، بیش از حد منطقی بودن، بیهوده نگاشتن، ترس از نگرش نادرست دیگران، پرهیز از ابهام تفکر منفی و عدم توانایی جداسازی سوژه‌های اصلی از زمینه را از موانع خلاقیت اعلام کرد.

این تسهیل گر رویداد کارآفرینی، حصارهای ذهنی را از موانع اصلی ایده‌پردازی در خلاقیت عنوان و ادامه داد:  "اسکمپر" یک تکنیک بسیار موثر برای افزایش خلاقیت، پرورش ایده و نوعی انگیزش برای خلاقیت است که جایگزینی، ترکیب، اقتباس، تعدیل و سازگاری، بزرگ سازی، به کار گرفتن در دیگر کاربردها، حذف کردن و یا کوچک‌سازی و معکوس کردن یا چینش مجدد از روش‌های مورد استفاده در این تکنیک است که به نوآوری کمک می‌کند.

نیلوفری با بیان اینکه بیشتر ایده‌ها از طریق تکنیک "ترکیب" به دست می‌آید، یادآور شد: هدف ما در تکنیک ترکیب کردن، بررسی امکان ادغام دو ایده یا دو محصول برای تولید خروجیِ کارآمدتر است که در نهایت موجب ایجاد محصول نوآورانه می شود.

گفتنی است، در کارگاه حاضران در قالب وورکشاپ به تمرین کارگروهی و خلق ایده‌های نو در کسب و کار پرداختند.


نظر شما :