در نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاددانشگاهی؛

نوآوری باز در کسب و کارهای آینده سازمان و بنگاه ها بررسی شد

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰ کد : ۴۴۶۲۳ آموزش و کارآفرینی
چهل و یکمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با "موضوع نوآوری باز در کسب و کارهای آینده" توسط معاونت آموزش و کارآفرینی برگزار شد.
نوآوری باز در کسب و کارهای آینده سازمان و بنگاه ها بررسی شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مرکزی دکترای کارآفرینی و عضو شورای مراکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی در این نشست گفت: “نوآوری باز” در حقیقت نوآوری به مثابه فرآیند نوآوری توزیع شده بر اساس جریان های دانش مدیریت شده و هدفمند است.
وی با اشاره به اینکه کسب‌وکارها بر اساس نوآوری متحول می‌شوند تصریح کرد: گسترش دسترسی به شبکه های ارتباطی و ایده ها، سرریز دانش و فناوری و نیاز به شراکت های چندگانه در خلق ارزش به کمک مشتری و کمک به جامعه نخبگانی، استقبال شرکت ها از استراتژی نوآوری باز در خلق ارزش با استفاده از اتحادیه ها، شبکه ها، کنسرسیوم ها و پلتفرم ها و خلق مشترک هم آفرینی ارزش از اهداف مد نظر در توجه به نوآوری باز است.
وی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌های مشاغل آینده گفت: مشاغل آینده تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر و مبتنی بر منابع انسانی بدون مرز هستند و در این دنیای کسب‌وکار اتفاقات جدیدی می‌افتد که مصداق بارز آن توجه به مشتری مداری به شکل واقعی و توجه به شخصی‌سازی محصولات و خدمات است که نوآوری باز می تواند در این زمینه تسهیل کننده باشد.
سخنران نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاددانشگاهی و مشاور مدل های کسب و کار و نوآوری باز به مراحل باز کردن و پرداختن به نوآوری در سازمان ها اشاره و تصریح کرد: کمک به درک فراگیر مشکل(چالش) و نقش کارکنان سازمان برای به دست آوردن بینش و تفکر متفاوت، بسیار مهم است؛ با این دو روش می توان گفت؛ به دست آوردن ریشه های مشکل، اغلب در همان آغاز ، راه حل ها را بازتاب می دهد. امکان شناسائی، تحلیل و ریشه یابی نقاط بحرانی و مشکلات اولویت دار سازمان مشخص می شود و شفافیت در زمینه دسترسی حداکثری به اطلاعات مرتبط با مساله بحرانی اعم از قراردادها و… فراهم می شود. همچنین از این طریق توانمند ساز ی کارکنان، تدوین فرآیند و ساز و کارهای مشخص، نهادینه سازی گفتمان در سازمان فراهم می گردد.
دکتر مرکزی به سابقه موضوع نوآوری باز اشاره کرد و گفت: (open innovation) توسط یک استاد دانشگاه در دانشگاه کالیفرنیا مطرح شد که بر اساس آن، بنگاه می‌توانند از ایده‌های خارج، داخل بنگاه برای توسعه و موفقیت خود استفاده نماید.
وی به عوامل پایدار شدن و پیمایش یک نوآوری حیاتی اشاره کرد و گفت: بودجه، سیاست، رهبری، ایجاد توانایی
و ارزیابی از عوامل پایدار شدن و پیمایش یک نوآوری حیاتی است.

کلیدواژه‌ها: مشاغل خانگی


نظر شما :