برگزاری نخستین نشست مجازی کارشناسان و مدیران فرهنگی مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی

۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۰ کد : ۴۳۰۱۶ فرهنگی
نشست مجازی کارشناسان و مدیران فرهنگی مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی با حضور مهدی عباسی مدیر دانشجویی ـ فرهنگی موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی یکشنبه ۲۸ فروردین برگزار شد.
برگزاری نخستین نشست مجازی کارشناسان و مدیران فرهنگی مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی جهاددانشگاهی، نشست مجازی کارشناسان و مدیران فرهنگی مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی با حضور مهدی عباسی مدیر دانشجویی ـ فرهنگی موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی یکشنبه 28 فروردین برگزار شد.

در این نشست، با اشاره به حضوری‌ شدن مجدد آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و توصیه‌نامه فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه، الزامات، شرایط، مسائل و مشکلات احیا و رونق‌بخشی به فضای دانشجویی ـ فرهنگی در مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت‌کنندگان در این نشست، ضمن تأکید بر جایگاه فرهنگی جهاددانشگاهی در کشور، به ویژه در دانشگاه‌ها، بر اتخاذ سیاست‌ها، رویکردها و برنامه‌هایی تاکید کردند که مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی را به مراکز نمونه فرهنگی ـ دانشجویی و در شأن جهاددانشگاهی تبدیل کند.

فعال‌سازی جلسات شوراهای گوناگون، توانمندسازی دانشجویان، برگزاری فعالیت‌های دینی و قرآنی، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی، رونق‌بخشیدن به اردوهای دانشجویی، تقویت ارتباط با جامعه و صنعت، برگزاری برنامه‌های ورزشی و حمایت از کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست بر ضرورت بهره‌مندی از برنامه‌ها و توانمندی‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های فرهنگی ـ دانشجویی مراکز، استفاده از امکانات صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان در ارائه وام به دانشجویان مراکز، حمایت از فعالیت‌های کارآفرینانه و مهارت‌محورمعطوف به تقویت توانمندی‌ها، نگرش مثبت و امیدوارانه دانشجویان، همکاری با دانشگاه جامع و طراحی و اجرای طرح‌‎های شاخص فرهنگی ـ دانشجویی مشترک بین مراکز، نیازسنجی فرهنگی دانشجویان مراکز، تهیه کارنامه فرهنگی برای دانشجویان، اهتمام به توسعه فضای فرهنگی در مراکز علمی ـ کاربردی و همکاری گسترده با دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی ـ دانشجویی تاکید شد.

کلید واژه ها: موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی


نظر شما :