درنشست «سینما زندگی» مطرح شد:

ما اجازه نداریم وظیفه انسان بودن را فراموش کنیم

۰۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۲ کد : ۴۱۶۶ فرهنگی
به همت مرکز آفرینش های هنری و مرکز سپهر اندیشه سازمان جهاددانشگاهی تهران و با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ، نشست «سینما زندگی» شنبه اول دی در تالار کمال دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد.
ما اجازه نداریم وظیفه انسان بودن را فراموش کنیم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، در این نشست که با نمایش فیلم سینمایی «دارکوب» آغاز شد ، بهروز شعیبی، کارگردان فیلم و حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد برمایی، کارشناس خانواده حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، شعیبی اظهارگفت: در آغاز بحث باید بگویم من در «طلا و مس» و «پرده‌ نشین» فضای حاکم بر طلبگی را تجربه کرده‌ ام و به شدت به آن علاقمند نیز شده ‌ام، برای همین بدون اغراق می ‌گویم کاش سعادت این را داشتم تا در واقعیت نیز آن را تجربه می کردم.

وی افزود: تمام دنیا روی دو محور می‌ چرخد. از دست دادن یا به دست آوردن. این فیلم می ‌خواهد درباره این دو موضوع حرف بزند. در ضمن این فیلم می‌ خواهد بگوید ما اجازه نداریم وظیفه انسان بودن را فراموش کنیم.

شعیبی درباره پایان ‌ بندی فیلم«دارکوب» گفت: اینکه چگونه این پایان را برای کار انتخاب کردیم، بحثی مفصل دارد، اما با کارشناسی زیاد در نهایت این شکل را برای انتهای کار انتخاب کردم. البته بسیار نگران بودم آیا پایان‌ بندی فیلمم تاثیرگذار خواهد بود یا خیر، ولیکن خوشبختانه با بازخوردهایی که از جامعه گرفتم، فکر می‌ کنم تا حدی در رسیدن به خواسته‌ ام موفق بودم.

در ادامه حجت ‌الاسلام برمایی نیز اظهارکرد: در فیلم ‌هایی نظیر دارکوب به مسئولیت‌ های اجتماعی افراد توجه می ‌شود. برخی افراد هستند که مسئولیت اجتماعی خود را فراموش می کنند و همین عامل نیز برای آنها مشکلات عدیده ‌ای به وجود می آورد.

برمایی در انتها در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نگاه به روحانیت در فیلم «زیرنورماه» و «مارمولک» چه تفاوت‌ ‌هایی با یکدیگر دارد، اظهار کرد: اتفاقا فیلم زیر نور ماه بیش از مارمولک، نقد به روحانیت داشت، اما من هر دو کار را دوست داشتم، چون هر یک کلاس درسی است که می‌ توان از آن آموخت.

 


نظر شما :