کتاب «طیف سنجی ترکیبات طبیعی» وارد بازار نشر شد

۰۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۷ کد : ۳۹۴۳۳ فرهنگی
کتاب «طیف سنجی ترکیبات طبیعی» تالیف دکتر سعید توکلی و دکتر فرحناز خلیقی سیگارودی از اعضای هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، به همت انتشارات اطمینان و جهاددانشگاهی منتشر شد.
کتاب «طیف سنجی ترکیبات طبیعی» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، کتاب «طیف سنجی ترکیبات طبیعی» در 9 فصل تحت عناوین اسیدهای ساده، ترکیبات فرار، فنل های ساده، کومارین ها و فورائوکومارین ها، آنتراکینون، نفتوکینون، فورانوکرومون و لیگنان ها، فلاونوئیدها، فنل پروپانوئیدها و گلیکوزید سیانوژنیک، ترپن ها وآلکالوئیدها در 467 صفحه تدوین و وارد بازار نشر شده است.

دکتر سعید توکلی عضو هیات علمی این پژوهشکده و از مولفان این کتاب در خصوص ضرورت تالیف این کتاب عنوان کرد: با توجه به این که در مورد شناسایی ترکیبات طبیعی جدا شده از گیاهان در کشور ما کتابی تالیف نشده بود بر آن شدیم تا پس از 2 سال ممارست به تالیف کتابی در حوزه شناسایی و تفسیر طیف‌های مختلف ترکیبات طبیعی بر پایه آخرین مقالات به روز دنیا بپردازیم.

وی اظهار کرد: هدف مؤلفین کتاب، آشنایی و آموزش نحوه تفسیر طیف‌های مختلف ترکیبات طبیعی بوده است. در همین راستا در بخش مقدمه کتاب به معرفی کوتاهی از انواع روش‌های طیف‌سنجی پرکاربرد در زمینه شناسایی ترکیبات طبیعی پرداخته‌ایم. در ادامه نیز تفسیر انواع طیف‌های NMR، Mass، IR و UV بیش از 70 ترکیب طبیعی آورده شده است. امید است تا با مطالعه این کتاب دانشجویان فعال در زمینه فیتوشیمی و فارماکوگنوزی بتوانند در شناسایی ترکیبات طبیعی مهارت لازم را کسب کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب با شماره تلفن 66561050-021 دفتر فصلنامه گیاهان دارویی نسبت به خرید این کتاب اقدام کنند.

کلید واژه ها: کتاب چاپ کتاب پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی


نظر شما :