چاپ کتاب «ژئوتکنیک لرزه‌ای مبانی و کاربرد»

۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۴ کد : ۳۹۲۹۲ فرهنگی
کتاب «ژئوتکنیک لرزه‌ای مبانی و کاربرد» تالیف دکتر حمید علی الهی و مهندس مریم رحیمی توسط انتشارات جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.
چاپ کتاب «ژئوتکنیک لرزه‌ای مبانی و کاربرد»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر، کتاب «ژئوتکنیک لرزه‌ای مبانی و کاربرد» تالیف دکتر حمید علی الهی و مهندس مریم رحیمی توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

"طبیعت ناشناخته زلزله و آثار مخرب ناشی از آن یکی از چالش‌های اصلی مهندسان در طراحی ایمن سازه‌ها است. از طرفی، نقش اساسی خاک‌ها در میزان و چگونگی خسارت ایجاد شده ناشی از زلزله، اهمیت شناخت مباحث مربوط به ژئوتکنیک لرزه‌ای را دوچندان می‌سازد. وقوع و مشاهده پدیده‌های ژئوتکنیکی متعدد در طی زلزله‌هایی نظیر زلزله نیگاتای ژاپن و زلزله آلاسکا، توسعه دانش ژئوتکنیک لرزه‌ای را در دهه‌های 60 و 70 سرعت بخشید به طوری‌که امروزه در اغلب آیین‌نامه‌های لرزه‌ای مباحث مربوط به. ژئوتکنیک لرزهای جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است

همچنین واقع بودن ایران در یکی از پهنه‌های پرخطر لرزه‌ای و ضرورت شناخت مفاهیم رفتاری و عملکرد لرزه‌ای خاک‌ها از یک‌طرف و لزوم آگاهی از مطالعات و پژوهش‌های روز محققین دنیا از طرف دیگر، مؤلفان را بر آن داشت که ضمن ادای احترام به همه اساتید، بزرگان و صاحب‌نظران این علم و با هدف ارائه دانش پویا و جدید مسائل ژئوتکنیک لرزه‌ای، به تألیف و تدوین کتاب جدیدی در این زمینه بپردازند. در تهیه این کتاب از تجربیات چندین ساله تدریس، تحقیق در سطوح مختلف دانشگاهی و پروژه‌های عمرانی و همچنین بهره‌گیری از تمامی مراجع معتبر و روز دنیا استفاده شده و به موضوعات گسترده‌ای از علم ژئوتکنیک لرزه‌ای به همراه مفاهیم و کاربردهای آن‌ها پرداخته شده است."

گفتنی است، این کتاب در 832 صفحه و در تیراژ 100 نسخه و به قیمت 210 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس https://16book.ir/Shop/ShopPage/amirkabir؛ خریداری نمایند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر کتاب فرهنگی


نظر شما :