در دیدار اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در دفتر ایسنا مطرح شد؛

ایسنا محیطی برای دانشجویان مطالبه‌گر/ ایسنا رسانه‌ای بی‌حاشیه

۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۷ کد : ۳۸۹۲ فرهنگی
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا، محیطی نشاط آور و بالنده برای دانشجویان است، فضای آن را محیطی برای دانشجویان مطالبه‌گر، شجاع و نترس معرفی کرد.
ایسنا محیطی برای دانشجویان مطالبه‌گر/ ایسنا رسانه‌ای بی‌حاشیه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، اکبر اسدی در دیدار صمیمی اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان به مناسبت آغاز بیستمین سال فعالیت ایسنا با خبرنگاران این خبرگزاری که سه شنبه 20 آذر تشکیل شد ، اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا، این امکان را برای دانشجویانی که مطالبه‌گر هستند فراهم می‌کند تا بتوانند با فعالبت در چارچوب این خبرگزاری اخبار مفید و امیدوارکننده‌ای را مخابره کنند که این بستر توسط جهاددانشگاهی در سال 1378 ایجاد شد.
وی با اشاره به ویژگی‌های ممتاز این خبرگزاری عنوان کرد: ایسنا نه تنها فضایی کاملا دانشجویی و جوان را دربرمی‌گیرد بلکه یکی از ویژگی‌های بارز آن به‌کارگیری توانمندی و علاقه هر دانشجو در رابطه با رشته تحصیلی‌اش است.
اسدی تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا، خبرنگاران خود را پس از کمی فعالیت و گذراندن مدت زمان آموزشی و آزمون در هنگام خروج آنها را برای ایفای نقش در مراتب بالا و مقام‌های مهمتری آماده می‌کند چرا که این خبرنگاران در زمان فعالیت، تجارب مختلفی را آموخته که در هر زمینه‌ای می‌تواند آنها را یاری کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خبرگزاری ایسنا، یک خبرگزاری دانشجویی است پس باید محل فعالیت آن در محیط دانشگاه و دانشجویی باشد که این موضوع یک سرمایه بزرگ برای این خبرگزاری محسوب می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان نیز در این نشست صمیمانه بیان کرد: ایسنا، یک خبرگزاری دانشجویی، پرنشاط، جوان و بدون حاشیه است که نهادهای مختلف را در انتشار اخبار و موفقیت‌ها یاری می‌کند.
اسداله ربانی‌مهر با اشاره به تغییراتی در مدیریت ارشد استان همدان افزود: استاندار جدید همدان نگاه مثبت و خوبی را به ارتباط با رسانه‌ها دارد چرا که آن را نوعی موفقیت در عمل خود می‌داند و تأکید بر این موضوع دارد که مدیران باید رسانه‌ای باشند و ارتباط خوبی را برقرار کنند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری رسانه‌ها باید سعی در انتشار اخبار خوب، مفید و امیدوارکننده‌ داشته باشند و در کنار توجه به نکات منفی خبر، نکات مثبت آن را نیز یادآور شوند اما متأسفانه بعضی از افراد به هر علتی از جمله شایعه‌پراکنی و جهل به موضوع سعی در متشنج کردن فضای خبری در دنیای رسانه دارند.
ربانی مهر اضافه کرد: طی برگزاری جلسات متعدد با استاندار مصوباتی مبنی بر بازدید از تمام خبرگزاری‌ها و طرح ساماندهی و ارزیابی روابط عمومی تصویب شد که 7 گروه از مجمع روابط عمومی‌ها فعال شناخته و نتیجه آن اعلام شد همچنین سند اطلاع‌رسانی با موضوع حفظ و تقویت ارتباط نهادها با اصحاب رسانه به مدیران ابلاغ شده‌است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان گفت: خوشبختانه تا کنون همکاری رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری ایسنا با نهادها و دستگاه‌های مختلف خوب و بدون حاشیه بوده‌ که هدف آن همکاری و توسعه استان همدان است.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه محیط زیست همکاری‌های زیادی در حوزه آموزشی با جهاددانشگاهی داشته، عنوان کرد: جهاددانشگاهی در مراحل آموزشی پایه اصلی بوده و با توجه به این موضوع سازمان محیط زیست برای جذب خبرنگار، دوره‌های آموزشی را در 6 و 7 دی‌ماه برگزار خواهد کرد و برای برگزاری این کلاس‌های آموزشی نیز با جهاددانشگاهی قررادادی مبنی بر جذب خبرنگار تنظیم کرده‌ایم.
سعیده آقاخانی خاطرنشان کرد: متأسفانه در بعضی از موارد ضعفی در ارتباط روابط عمومی با خبرنگار دیده می‌شود و آن هم ضعف اطلاع‌رسانی در مواقع بحران است که این مشکل می‌تواند خبرنگار را دچار یک سرگشتگی و در نهایت شایعه‌پراکنی و افزایش اخبار با بار منفی بد کند.
وی برای حل این مشکل پیشنهاد کرد: هر سازمان می‌تواند با راه‌اندازی شورای اطلاع‌رسانی و انتخاب سخنگو در مواقع بحران از افزایش اخبار بد و شایعه‌پراکنی جلوگیری کند چرا که سازمان محیط زیست این کار را انجام داده‌ و نتیجه مطلوبی را شاهد بوده‌است.
مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان نیز با بیان اینکه هر چه ارتباطات دستگاه‌ها با رسانه‌ها مطلوب باشد عملکرد آنها بهتر خواهد شد، اظهار کرد: ارتباط مطلوب نهادها با اصحاب رسانه می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری و یا حتی ریزترین مسائل را حل کند.
رضا حسن‌پور تصریح کرد: وجود هیئت مدیره همراه با روابط عمومی در این جلسات می‌تواند در تقویت و بهبود این ارتباط نقش مهم و مؤثری داشته باشد چرا که این موضوع یک سرمایه‌ اجتماعی از سوی روابط عمومی‌ها محسوب می‌شود.



نظر شما :