در هفدهمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده مطرح شد

هوش تجاری و هوشمندی در کسب‌وکار در مشاغل آینده اهمیت بسیار دارد

۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۵ کد : ۳۷۴۴۰ آموزش و کارآفرینی
هفدهمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده، توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی خواجه‌نصیرالدین طوسی برگزار شد.
هوش تجاری و هوشمندی در کسب‌وکار در مشاغل آینده اهمیت بسیار دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهندس مرتضی حاجی پور متخصص هوش تجاری در این نشست وبیناری که امروز سه شنبه 11 آبان ماه برگزار شد به بررسی تأثیر هوش تجاری بر آینده مشاغل و مشاغل آینده پرداخت و خاطرنشان کرد: "هوش تجاری و هوشمندی در کسب‌وکار" موضوع بسیار مهمی است که هدفش کمک کردن به توسعه فرآیند کسب‌وکار است.
وی به موضوع روند هوشمندی کسب‌وکار اشاره کرد و گفت: در بحث هوشمندی کسب‌وکار توصیف وضع موجود، علت وضع موجود، پیش‌بینی آینده و ارائه راهکار در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وی گریزی به هوش سازمانی زد و تصریح کرد: یکی از زمینه‌های کاربرد هوش کسب‌وکار در موفقیت سازمان‌هاست و به عبارتی هوش سازمانی بحث امکان تمدید قراردادها، نظم ورود و خروج  کارکنان، ترفیع و تشویق کارمندان و اجرای قوانین متناسب با اهداف را دنبال می‌کند.
وی به موضوع آینده مشاغل و مشاغل آینده پرداخت و گفت: مشاغل آینده بستر حضور خود را در بخش‌های مختلف از کشاورزی تا حوزه پزشکی و داروسازی را به نمایش گذاشته‌اند و می‌توانند خود را به‌عنوان همکار انسان‌ها درزمینهٔ مشاغلی مثل اپراتور کامپیوتر، تایپیست، مترجم، دستیار مجازی، راننده، نظافتچی منزل و ... مطرح نمایند.
وی با طرح این سؤال که آیا با توسعه مشاغل آینده انسان جای خود را به ابزارهایی مثل هوش مصنوعی و ... خواهد داد یا نه گفت: شاید نتوان گفت هوش مصنوعی جای انسان را می‌گیرد اما باید پذیرفت انسان‌ها باید به هوش مصنوعی به‌صورت همکار نگاه کنند.
حاجی پور با تصریح اینکه هوش تجاری و هوش مصنوعی یک زمینه میان‌رشته‌ای است اظهار داشت: هوش تجاری یک اصطلاح تجاری است و از داده‌هایی که در سازمان وجود دارد به‌درستی استفاده می‌کند.
 

کلید واژه ها: مشاغل


نظر شما :