رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی:
بازی ابزاری جدی برای مقابله با اقدامات مبتنی بر تهاجم فرهنگی است
به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، مهدی عباسی با تاکید بر این که بازی رومیزی به عنوان یک کالای فرهنگی مانند کتاب، موسیقی، سینما و... هنوز به شکل کامل جای خود را در میان خانوادههای ایرانی باز نکرده است اظهار داشت: این موضوع مهم است که ما چه فرهنگی را تقویت میکنیم. در فضایی که بیشتر تولیدات مبتنی بر الگوبرداری از بازیهای غربی است، رویداد بازیدانان بر روی همین موضوع تمرکز کرده که خوراک فرهنگی غنی تولید کند و طراحان و تولیدکنندگانی پرورش دهد که با دغدغه و تعهد برمبنای نیاز داخلی بازی طراحی و تولید کنند و مروج اندیشه ایرانی باشند.
وی افزود: بر همین اساس و بر مبنای توصیههای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت جوانِ فعالِ هُشیار، با همت، دارای سرعت عمل و ابتکار با نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی در میدان فرهنگی، ما در مدرسه بازیپردازی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تصمیم گرفتیم این رویداد را برگزار کنیم. میانگین سنی پذیرفتگان نیز 26 سال است که نشان از درستی مسیر حرکت است.
صمد خطیبی، دبیر علمی رویداد بازی دانان نیز بازیهای رومیزی را ابزاری با قابلیتهای بالا در حوزه آموزشی-مهارتی، اجتماعی و طبعآزمایی تجاری دانست و گفت: بر همین مبنا، تمام حیطههای مرتبط با بازیهای رومیزی (اعم از آموزش، پژوهش و طراحی) را به عنوان امکانهایی برای خلق فرصت و زمینه مناسب فعالیت دانشگاهی میدانم.
وی افزود: ورود بحث بازیهای رومیزی به عنوان یک حیطه میانرشتهای به فضای پژوهشی دانشگاهی از سویی امکان بازشدن سرفصلهای متنوع پژوهشی در حیطههای گوناگون را در محیط دانشگاه فراهم میآورد، و از سوی دیگر زمینهها و موضوعها و در ادامه فرصتهای متنوعتری را برای کسب و کار نوپای بازیهای رومیزی پدید میآورد.
خطیبی تصریح کرد: در رویداد بازیدانان تلاش شده با توجه به قابلیتهای بالای بازیهای رومیزی از یک سو، و خلاءهای آموزشی موجود در این حیطه از سوی دیگر، با اتخاذ رویکردی علمی و عملی بر مبنای نیازها و صورتمسالههای واقعی، فضای مناسبی برای معرفی، رشد و آموزش در این حیطه نوپا و پویا فراهم شود.
سید علی طباطبایی، دبیر اجرایی این رویداد با بیان اینکه «بازی دانان» رویدادی مسألهمحور و با تأکید بر مهارتآموزی است گفت: در مرحله نخست این رویداد، شرکتکنندگان با انجام ثبت نام، دیدن «ویدئومقالهها»، انجام تکالیف محوله و نیز انگیزهنامه مورد ارزیابی شورای علمی قرار گرفتند و افراد برگزیده وارد مرحله دوم میشوند.
وی افزود: در مرحله دوم، کارگاههای آموزشی آنلاین برگزار خواهد شد و در پایان این مرحله هم با انجام تکالیف، شورای علمی رویداد افراد دارای صلاحیت را به مرحله سوم معرفی خواهند کرد.
در مرحله اول چهل و سه نفر به عنوان پذیرفتهشده قطعی و هفده نفر به عنوان ذخیره به مرحله دوم راه پیدا کردند که از این تعداد 6 نفر دانش آموز، 28 نفر دانشجو و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، 23 نفر دانشجو و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد و 3 نفر دانشجو و فارغ التحصیل دکتری هستند. جوان ترین پذیرفته شده 14 سال و مسن ترین پذیرفته شده این رویداد نیز 48 ساله است. رشته طراحی صنعتی و مهندسی کامپیوتر نیز پرتکرارترین رشتههای شرکت کننده و استان تهران و مشهد بیشترین تعداد شرکت کننده را داشتهاند.
جهت دریافت اسامی راهیافتگان به مرحله دوم میتوانید به سایت http://isojd.ac.ir/ مراجعه کنند.
نظر شما :