چهاردهمین نشست خبرگی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی برگزار شد

۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۲ کد : ۳۶۲۱۰ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان
با حضور مهندس رضا رضایی پدر صنعت قطعه‌سازی خودرو در ایران و مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی چهاردهمین نشست خبرگی پارک علم و فناوری البرزجهاددانشگاهی برگزار شد.
چهاردهمین نشست خبرگی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، با حضور مهندس رضا رضایی پدر صنعت قطعه‌سازی خودرو در ایران و مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی چهاردهمین نشست خبرگی پارک علم و فناوری البرزجهاددانشگاهی برگزار شد.

در مجموعه نشست‌های خبرگی تبادل اندیشه و تجارب موفق در کسب‌وکار بر اهمیت تحقیق و توسعه و روش‌های نوین تجاری‌سازی ایده و فناوری تأکید می‌شود.

میهمان نشست چهاردهم مهندس رضا رضایی پدر صنعت قطعه‌سازی خودرو در ایران و بنیان‌گذار هلدینگ آذین خودرو بود که به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت قطعه‌سازی و لزوم ورود ایران به بحث طراحی، تولید و صادرات قطعات خودرو پرداخت.

مهندس رضا رضایی در این نشست ابتدا به ارائه تجارب کارآفرینی خودپرداخت و گفت: کسی که می‌خواهد در این حوزه موفق باشد، باید علاوه بر خلاقیت، از مهارت‌های دیگری مانند تیم سازی و تشکیل گروه برخوردار باشد. از سوی دیگر مقبولیت ویژگی مهمی است که این فرد باید داشته باشد. مقبولیت کمک می‌کند تا نظر سرمایه‌گذاران به پروژه جلب شود. اما چیزی که همواره در اولویت است و از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر عوامل برخوردار است، کار تیمی است. کار تیمی اگر در بستر یک ایده مناسب انجام شود، می‌تواند به بهره‌برداری مناسب از منابع و بالطبع موفقیت پروژه ختم شود.

پدر صنعت قطعه‌سازی خودرو در ایران با تأکید بر همکاری با پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه طراحی و تجاری‌سازی قطعات خودرو افزود: شناختن خلأ و شناسایی مشکل اولیه می‌تواند دررسیدن به یک ایده جذاب کمک زیادی به تیم کند. امروزه رقابت میان تیم‌های فناور به‌شدت بالا رفته و پیدا کردن سوژه یا موقعیتی خاص که از چشم دیگر تیم‌ها پنهان مانده است، کلید موفقیت تیم فناور است. در همین راستا قابل‌ذکر است که رقابت‌پذیری نیز از فاکتورهای اساسی موفقیت یک تیم است.

مدیرعامل هلدینگ آذین خودرو افزود: مصرف‌کننده باید به این نتیجه برسد که استفاده از محصول، کالا یا خدمات شما به سود او تمام می‌شود و می‌تواند با خرید این کالا به مزیتی دست یابد که در خرید محصول دیگری وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر سرمایه‌گذاران نیز به دنبال چنین فرصت‌هایی هستند تا با درک از برتری محصول ارائه‌شده در بازار، سرمایه خود را در اختیار شرکت تولیدکننده مربوطه قرار دهند. لذا شناخت بازار و نیاز جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رضایی تصریح کرد: شرکت ما نیز با توجه به نیاز بازار، قطعات خودرو موردنیاز مردم و بازار را تهیه می‌کند. ما روزی دو و نیم میلیون قطعه به خودروسازان می‌دهیم و این عدد، عدد کوچکی نیست. ما تصمیم گرفتیم تا شرکت خود را در شعبات مختلف و در استان‌های مختلف قرار دهیم چراکه این اقدام سبب سهولت دسترسی به مواد اولیه، مزیت بازار و حتی نیروی انسانی کافی می‌شود.

وی گفت: ما همچنین با ایجاد یک واحد آر اند دی (R&D) توانستیم از ۱۸ هزار تن ضایعات شرکت خود، ۶ هزار تن آن را بازیافت کنیم.

گفتنی است، مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز نیز در این نشست بر تعامل بین صنعت خودروسازی با پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی  به‌ویژه شرکت‌ها و واحدهای فناور این پارک تأکید کرد و گفت: پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی آمادگی دارد درزمینهٔ طراحی، تجاری‌سازی و همچنین امر مهم تحقیق و توسعه با صنعت مهم و استراتژیک قطعه‌سازی همکاری کند.

کلیدواژه‌ها: پارک علم و فناوری البرز


نظر شما :