برگزاری نخستین نشست علمی " جامعه، رسانه و تحولات اجتماعی" در جهاددانشگاهی همدان

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۲ کد : ۳۵۰ فرهنگی
نشست علمی " جامعه، رسانه و تحولات اجتماعی" در جهاددانشگاهی واحد همدان برگزار شد.
برگزاری نخستین نشست علمی " جامعه، رسانه و تحولات اجتماعی" در جهاددانشگاهی همدان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان ، نشست علمی " جامعه، رسانه و تحولات اجتماعی" دوشنبه 17 اردیبهشت ماه به همت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران دفتر همدان با حضور دکتر افشار کهن عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.

نسبت سنجی تحولات اجتماعی و تغییرات در قلمرو ارتباطات، جهان جدید و رسانه ها، رسانه ها و جهان در حال توسعه ( نا همزمانی ها، تناقض ها، سرگشتگی ها )، رسانه و تحول در بنیان های آگاهی ، به سوی طراحی پژوهشی درباره رسانه و جامعه ایرانی از سر فصل های مورد بررسی در این سلسله نشست ها می باشد.

در نخستین نشست از سلسه نشست های علمی"جامعه؛رسانه و تحولات اجتماعی" بصورت مقدماتی به محور نخست"نسبت سنجی تحولات اجتماعی و تغییرات در قلمرو ارتباطات" پرداخت شد.

در این نشست؛به مفهوم روابط پیچیده و واقعیت های اجتماعی و نقش رسانه در مفهوم جدید آن اشاره و گفته شد که  از ارتباطات به عنوان شاخص درک تحولات اجتماعی استفاده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اقلیم رسانه از دیدگاه مک لوهان اضافه کرد که در جهان رسانه نباید مسایل رسانه را به صورت علت و معلولی تبیین کرد و باید رسانه را بین جامعه خودش درک کرد.

نشست فوق بصورت مقدماتی و در حد تعاریف و تببین گزاره های مورد بحث واقع شد و نشست های بعدی بصورت کامل به موارد ذکر شده خواهد پرداخت.


نظر شما :