گسترش همکاری جهاددانشگاهی آذربایجان با بانک خون بندناف رویان

۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۰ کد : ۳۲۹۲۴
مدیر عامل بانک خون بندناف رویان در جلسه توسعه همکاری با رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: این واحد از ظرفیت ها و روند پژوهشی بسیار مناسبی برای توسعه فعالیت های مشترک و فعالسازی حوزه های جدید پزشکی برخوردار است.
گسترش همکاری جهاددانشگاهی آذربایجان با بانک خون بندناف رویان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر مرتضی ضرابی در جلسه توسعه همکاری با رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با توجه به ساختارها و ظرفیت ها و موفقیتهای مختلف در حوزه هایی که کسب کرده و جایگاه استانی سازمانی اش در بین دستگاهها قطعا می تواند در فرهنگسازی و کمک به توسعه فرهنگ ذخیره سازی سلولهای بنیادی خون بند ناف و حوزه های مرتبط تخصصی اثربخش ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی آذربایجان غربی ظرفیت ها و قابلیت های منحصر به فردی دارد  که می تواند بعنوان پیشران تاثیرگذار با رویکرد علمی و پژوهشی در راستای توسعه فعالیتهای این حوزه ایفای نقش کند.

وی گفت: مراکز جهاددانشگاهی در شهرستان ها و ظرفیت خبرگزاری ایسنا فرصتی است که باید برای فرهنگسازی در زمینه توسعه فعالیت های بانک بند ناف خون استفاده شود.

دکتر ضرابی با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی استانی و جایگاه آن در آذربایجان غربی گفت: طی نتایج بررسی ها متوجه شدیم علت عمده عدم ذخیره سازی خون بند ناف عدم اطلاع خانواده ها بوده که باید اطلاع رسانی از کاربرد ذخیره سازی سلولها در درمان بیماری های مختلف از طریق رسانه ها انجام شود و دفاتر خارج از مراکز استانها نیز فعالتر شوند. 

وی با اشاره به افزایش هزینه های ذخیره نمونه تصریح کرد: هزینه های نگهداری نمونه ها نسبت به قبل باتوجه به شرایط تورمی افزایش یافته اما شرایط پرداخت را برای خانواده ها تسهیل کرده ایم  به نحوی که هرکسی باهرشرایطی میتواند یک سوم هزینه را نقدی و مابقی را به صورت اقساط پرداخت کند.

وی در خاتمه با تقدیر از فعالیتهای مرکز خدمات تخصصی دیابت و زخم و نمونه های کاری مشاهده شده در این حوزه بر ضرورت همکاری هرچه بیشتر بین واحد و پژوهشگاه تاکید کرد.

در این دیدار دکتر رستم زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با تشریح استراتژی پژوهشی و توسعه ای واحد خاطرنشان کرد: رایزنی‌های خوبی جهت جذب اعتبار 40 میلیاردی برای زیرساخت‌های فصل کشاورزی و منابع طبیعی ذیل برنامه افزایش محصولات باغی در قالب تکمیل و راه‌اندازی مراکز نواوری و رشد بین رشته های کشاورزی داده ایم که در مراحل نهایی تصویب می باشد.

وی با اشاره به اختصاص ۵۰ درصد اعتبار پژوهشی استان به این نهاد خاطرنشان کرد: این امر نشان از اعتماد مسئولان و بدنه تخصصی و پژوهشی استان به شخصیت علمی جهاد دانشگاهی واحد دارد که فارغ از بحث مادی یک سرمایه اجتماعی علمی برای این نهاد انقلابی در استان است.

دکتر رستم زاده با اشاره به ساختار های پژوهشی اخیر ایجاد شده در جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: در برنامه کاری توسعه ای اخیر واحد، توسعه درآمد های فناورانه مورد تاکید بود که الحمدالله از برنامه مدنظر پیش‌بینی شده با وجود حوادث و مسایل کرونا و وضعیت اقتصادی جامعه جلو هستیم.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: در حوزه پزشکی با وجود ساختارها و اقتضائات خاص این حوزه و جدیدالورود بودن و لزوم سرمایه‌گذاری و ایجاد برند و نهادینه سازی آن و ضرورت زمان بر بودن موضوع موفقیت‌های خوبی داشتیم که می‌توانیم با توسعه و تسری با برنامه و مدل مشخص کاری حوزه‌های کاری پژوهشگاه رویان از جمله در حوزه بن یاخته ها فعالیت های ارزشمند تخصصی‌تری ایجاد نماییم.

کلید واژه ها: واحد آذربایجان غربی پژوهش خون بند ناف


نظر شما :