مدیرعامل خانه ترویج تجارت جهانی اظهار کرد:
پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نقطه قوتی در اکسپو۲۰۲۰
به گزارش روابط عمومی جهاددنشگاهی به نقل از سیناپرس، مهندس محمدرضا مودودی مدیرعامل خانه ترویج تجارت جهانی با حضور در تحریریه خبرگزاری سیناپرس به همراه جمعی از مدیران پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی درباره بزرگترین رویداد فرهنگی و تجاری دنیا که با عنوان نمایشگاه بین المللی اکسپو شناخته می شود، گفت: همواره این نمایشگاه جزو سه رویداد بزرگ جهان است که مخاطبان زیادی را در هر دوره به خود جذب می کند. هرچند که دو رویداد دیگر که جام جهانی فوتبال و المپیک ورزشی است همیشه قابلیت لمس بیشتری برای کشور ما داشته است و تا کنون حضور جدی تری از خود در این دو رویداد نشان دادیم؛ در حالیکه متاسفانه در اکسپو خیلی خوب ورود نکرده ایم و در این زمینه به شدت فرصت سوزی های تاریخی هم صورت گرفته است.
مودودی درباره همکاری مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با خانه ترویج تجارت جهانی در راستای شرکت در اکسپو 2020 دبی گفت: از آنجایی که مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در زمینه صنایع خلاق فعالیت می کند، می تواند نقطه قوت ما در اکسپو باشد به این دلیل که این مجموعه هم با حوزه های فرهنگی و هم با صنایع دانش بنیان و خلاق ارتباط دارد.
وی ادامه داد: در این بخش با توجه به همکاری های کلانی که با پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی داشتیم، تصمیم بر آن شد با مجموعه شرکت خدماتی و مسافرتی و گردشگری ناژین وارد همکاری شویم. این فرصت ارزشمندی برای فعالان اقتصادی و تجاری است تا بتوانند از نزدیک با اکسپو آشنا شوند و ذهینت واقع بینانه تری نسبت به آن پیدا کنند. در واقع، فرصت خوبی است تا بتوانند متحدان تجاری خود را پیدا کنند. اکسپو می تواند به این افراد کمک کند تا هم بتوانند درحوزه صنایع خلاق و هم در صنایع فرهنگی برای خود مشتری پیدا کنند و در نتیجه بازار صنایع خلاق رشد کند.
مدیرعامل خانه ترویج تجارت جهانی گفت: از آنجایی که نزدیک به 50 میلیارد دلار در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق ظرفیت داریم، رابطه ما پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی مبتنی بر افزایش آگاهی برای صاحبان برند هاست و اساس نگاه ما این است که بتوانیم بستری را فراهم کنیم تا بتوانیم اکسپو و اهمیت آن را در سطح کشور به خوبی معرفی کنیم؛ بنابراین به طور قطع برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی، کمک شایانی برای رسیدن به این هدف می کند.
به گفته این کارشناس؛ اکسپو، جنگ مغزها، اندیشه ها و خلاقیت هاست. نحوه ارتباط بر قرار کردن و معرفی خود باعث می شود که مخاطبان از چند دقیقه بازدیدی که از پاویون و بخش ایران دارند، بسیار تاثیر ببیند و نگرششان نسبت به ایران تغییر کند.
مودودی با اشاره به فعالیت های ایران در اکسپو دبی 2020 گفت: در اکسپو پیش رو ایران دارای سه زون به نام های پایداری، فرصت ها و تحرک است که ما در زون تحرک قرار داریم و خوشبختانه در موقعیت خوبی قرار گرفتیم. در کل 450 هکتار مساحت در نظر گرفته شده برای اکسپو 2020 در دبی، این دوره 2000 متر سهم ایران است که در سیزده بخش با استفاده از معماری اصیل ایرانی حضور خواهیم داشت.
مودودی افزود: خبر خوب این که در همین شرایط و با کمترین امکانات توانسته ایم جزو پنج طرح برتر این رویداد هم باشیم .همچنین دو غرفه به صنعت و تجارت اختصاص داده شده است. از فعالیت های ما در اکسپو 2020 دبی برگزاری همایش ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی، اعزام هیات های تجاری به این نمایشگاه و برگزاری نشست های تخصصی B2B از دیگر اقداماتی است که قرار است انجام دهیم.
نظر شما :