با حضور مشاور وزیر بهداشت؛

کتاب "درسنامه طب سنتی اطفال" رونمایی شد

۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۰ کد : ۳۱۳۵ فرهنگی
مراسم رونمایی از کتاب "درسنامه طب سنتی اطفال" که با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شده است، در  چهارمین جشنواره و نمایشگاه "گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی" با ۲۱ آبان حضور دکتر خدادوست مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت برگزار شد.
کتاب "درسنامه طب سنتی اطفال" رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، مراسم رونمایی از کتاب "درسنامه طب سنتی اطفال" که با همکاری جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شده است، در چهارمین جشنواره و نمایشگاه "گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی" با حضور دکتر خدادوست مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، دکتر چوپانی رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر امین استاد پیشکسوت و چهره ماندگار دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر یزدانی رییس ستاد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر رضا زاده رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و برخی از اساتید پیشکسوت حیطه طب سنتی برگزار شد.

دکتر محمود خدادوست مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این مراسم، گفت: برگزاری جشنواره گیاهان دارویی فرصت مناسبی برای بررسی فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی فراهم می کند.

وی با اشاره به اهمیت تهیه مکتوبات و مجموعه های علمی و آموزشی مستند، قابل اتکا و قابل استفاده برای تمام سطوح پزشکی در حوزه طب سنتی، عنوان کرد: با تهیه این مستندات می توان زمینه استفاده طب رایج از ظرفیت طب سنتی را فراهم کرد.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به روند رو به رشد حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی نسبت به سالهای گذشته، عنوان کرد: خوشبختانه هم در زمینه محصولات و فرآورده های طبیعی و هم در بحث استاندارد شدن محصولات رو به رشد و توسعه هستیم افزایش هستیم و امیدواریم در بخش صادرات هم از خام فروشی به سمت تولید فراورده های طبیعی حرکت کنیم.

دکتر خدادوست ادامه داد: طی دهه اخیر با تربیت نیروهای متخصص در حوزه طب سنتی ایرانی خوشبختانه تولید مقالات و مجموعه های علمی، طرح های تحقیقاتی، کتاب های آموزشی و خصوصا درسنامه های مبتنی بر شواهد روز به روز افزایش یافته و در همین رابطه امروز شاهد رونمایی مجموعه ارزشمند" درسنامه طب سنتی اطفال" هستیم که توسط یکی از فرهیختگان و متخصصان طب ستنی ایرانی با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشکده طب سنتی دانشگاه شهید بهشتی در حوزه بیماری های اطفال تهیه شده است.

مشاور وزیر بهداشت در خاتمه تاکید کرد: حوزه طب سنتی نیازمند مکتوبات آموزشی به روز شده و مبتنی بر شواهد بیشتری است و امیدواریم در جشنواره بعدی گیاهان دارویی و طب ایرانی شاهد رونمایی تعداد بیشتری از مکتوبات آموزشی مستند و تهیه شده توسط متخصصان طب سنتی و داروسازی سنتی باشیم.

همچنین، دکتر چوپانی رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تقدیر از دکتر کیهان مهر برای نگارش این کتاب ارزشمند، عنوان کرد: حوزه اطفال حوزه بسیار حساسیست و به همین دلیل کمتر کسی به آن ورود می کند، با این حال دکتر کیهان مهر به عنوان یکی از متخصصین برجسته طب ایرانی با پژوهش چند ساله و نگارش این درسنامه، یکی از نیازهای ضروری دانشکده های طب سنتی کشور را مرتفع کردند.


نظر شما :